מרוץ הבחירות לרבנות הראשית

ח"כ פייגלין יוזם הצעת חוק למינוי רב ראשי אחד בלבד

חבר-הכנסת משה פייגלין (הליכוד) החל להחתים את חברי הכנסת על הצעת חוק שיזם, לפיו, ימונה רב ראשי אחד לישראל, ולא שניים - אחד אשכנזי ואחד ספרדי - כפי המצב כיום. "חוק זה נושא בשורה גדולה של אחדות לעם ישראל", אומר פייגלין. הח"כ הראשון שהצטרף ליוזמה - ח"כ דב ליפמן (חדשות)

שאול כהנא | כיכר השבת |
פייגלין (צילום: פלאש 90)

חבר-הכנסת משה פייגלין (הליכוד) החל להחתים את חברי הכנסת על הצעת חוק שיזם, לפיו, ימונה רב ראשי אחד לישראל, ולא שניים - אחד אשכנזי ואחד ספרדי כפי המצב כיום.

בדף הפייסבוק שלו, הסביר פייגלין כי "משמעות החוק היא שאין יותר חלוקה לרב אשכנזי ורב ספרדי. מי שזוכה במירב הקולות הוא הרב הראשי של כולנו".

פייגלין מספר כי רוב חברי הכנסת שדיבר איתם על הצעת החוק הגיבו בברכה, והראשון שצירף אץ חתימתו להצעה הוא ח"כ דב ליפמן (יש עתיד).

בהצתע החוק שהכין לתיקון חוק הרבנות הראשית לישראל, מציע פייגלין למחוק מהצעת החוק את המילים "אשכנזי" ו"ספרדי", ובמקום "הרבנים הראשיים לישראל", יופיע "הרב הראשי לישראל - הראשון לציון, ונשיא בית הדין הרבני הגדול".

"החלוקה בין העדות השונות בישראל היא תוצאה של כאלפיים שנות גלות, בהם שמר עם ישראל על תורתו ואמונתו בצורה מפליאה. לשמירת המסורת ופרטי המנהגים כפי שנוצרו במהלך הדורות יש משקל רב בפלא זה. יחד עם זאת עתה כאשר עם ישראל חזר לארצו מטרתנו היא לפעול לאחדות העם ולהחזרת תורה לתפארתה שלא תהא כשתי תורות", מסביר פייגלין.

"אין כוונתו למחוק את מסורת העבר, אך יחד עם זאת רוצים אנו להציב יעד של אחדות לעתיד", כותב פייגלין בהסבר להצעת החוק ומוסיף כי "הנצחת ההבדלים בין העדות השונות במסגרת תפקיד ממלכתי לכל אחד מבני העדות, מפגרת אחר המציאות המתפתחת".

"גדולי התורה ילידי הארץ חניכי ישבות ארץ ישראליות, מוצאים את הדרך לפסוק לציבור גדל והולך של מי שזהותו העדתית כבר לא משמעותית מחד, ולבני העדות השונות כל אחד לפי דרכו מאידך", הוא טוען.

פייגלין מוסיף ומסביר כי "לפי הצעה זו יבחר רב ראשי אחד למדינת ישראל שיישא גם את התואר החופף והקודם לו 'הראשון לציון'. הרב הראשי יעמוד בראש מועצת הרבנות הראשית. במקביל יבחר נשיא בית הדין הרבני הגדול שיעמוד בראש מערכת בתי הדין ויהיה חבר במועצת הרבנות הראשית מכוח תפקידו. אנו מאמינים כי חוק זה נושא בשורה גדולה של אחדות לעם ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר