גפני וגלאון הציגו תוכנית כלכלית נגד גזירות לפיד

הח"כים משה גפני וזהבה גלאון הציגו בצהריים (רביעי) תוכנית כלכלית-חברתית חלופית לתקציב המדינה, ותקפו את שר האוצר יאיר לפיד על גזירותיו: "באוצר מצאו סוף סוף פראייר" (בארץ)

חיים שקדי | כיכר השבת |
גפני וגלאון מציגים את התוכנית (צילום: כיכר השבת)

יו"ר 'דגל התורה', ח"כ משה גפני ויו"ר מרצ זהבה גלאון הציגו בצהריים (רביעי) במסיבת עיתונאים משותפת בחדר סיעת מרצ בכנסת, תוכנית כלכלית-חברתית חלופית לתקציב המדינה, שתכניס לקופת המדינה 43 מיליארד שקלים, מבלי לפגוע במעמד הביניים ובשכבות המוחלשות.

במהלך מסיבת העיתונאים טענו גפני וגלאון כי התוכנית, שיישומה יביא לסגירת הגרעון התקציבי ואף ישאיר עודף בקופת המדינה, היא הוכחה לכך שיש ברירה ואפשר "למצוא את הכסף" מבלי להוריד עשרות אלפי משפחות מתחת לקו העוני ומבלי לרסק את מעמד הביניים הישראלי.

עיקרי התוכנית שהציגו השניים כוללת טיפול בתופעת תכנוני המס האגרסיביים - שתניב למדינה 3 מיליארד שקלים; החזרת הבעלות על משאבי הטבע לידי הציבור והעלאת שיעור התמלוגים - שתכניס לקופה הציבורית 12 מיליארד שקלים.

עוד הם מציעים לצמצם את ההטבות מכח חוק עידוד השקעות הון - שיניבו 5 מיליארד שקל; גביית מס על "הרווחים הכלואים" ועל רווחים שנעשה בהם שימוש בניגוד לקבוע בחוק - שיניב 13.5 מיליארד שקלים לקופת המדינה;

גפני וגלאון מציעים בתכוניתם להקים תוכנית דיור ממשלתית - שתניב 120 מיליון שקלים וכן מיסוי על דירות ריקות - שיכניס מיליארד שקל; "תוכנית חבילה" חלופית לתוכנית "עיני-לפיד" שתחזק את מעמד העובד ותצמצם את העסקה הקבלנית; קביעת מס חברות דיפרנציאלי - שיניב 3.5 מיליארד שקל; העלאת מס רווחי הון - שיניב 1.35 מיליארד שקל; הוספת מדרגות מס הכנסה - שיכניסו 900 מיליון שקלים; וקיצוץ אמיתי של 3 מיליארד שקל בתקציב הביטחון.

התוכנית הזו, לדברי השניים, תכניס לקופת המדינה בסך הכל - 43.37 מיליארד שקלים, כגובה הגרעון התקציבי.

במהלך מסיבת העיתונאים, אמרה ח"כ זהבה גלאון כי "אנחנו מציעים תוכנית ש'מוצאת את הכסף' במקומות שאינם כיסיהם של מעמד הביניים ושל משקי הבית העניים".

"התוכנית הכלכלית של לפיד היא תוכנית איומה, שפוגעת במעמד הביניים, ממסה באכזריות את העניים ומרסקת את שאריות מדינת הרווחה", האשימה גלאון.

לדבריה, "שר האוצר לפיד טוען שוב ושוב ש'אין ברירה', ומדקלם את מנטרות ההפחדה הקבועות על ספרד ויוון. לטענות האלה אין קשר למציאות. המציאות היא שלפיד בחר בצעדים הכי קלים והכי פוגעניים, שאפשר להעביר בלי להתעמת עם טייקונים ומקורבים ובלי להסתבך עם רפורמות אמיתיות".

"שיתוף הפעולה עם ח"כ גפני הוא מודל של קידום אג'נדות משותפות מבלי להתפשר על ערכי יסוד", הוסיפה יו"ר מרצ.

ח"כ משה גפני אמר במסיבת העיתונאים כי "אנו מציגים את אחת האלטרנטיבות הראויות לטיפול בגירעון מבלי לפגוע בחלשים. ראוי שהציבור יידע שיש דרך אחרת ויאיר לפיד בחר במודע לפגוע במעמד הבינייים ובשכבות החלשות. אנחנו דורשים מהממשלה לאמץ את התכנית הכלכלית חברתית שתמנע את המשך קריסתו של העובדים והחלשים בישראל".

"מעבר לעובדה שהתכנית שאנו מציגים תכניס לקופת המדינה עשרות מיליארדי שקלים ולא מכיסם של אזרחי ישראל שמתקשים לסגור את החודש, מדובר בתיקון עיוותים כלכליים וחברתיים שעל הממשלה לבצע. במקום לפגוע ולחתוך, לקצץ ולגרום נזק לחלשים בחברה הישראלית, על הממשלה לחפש אלטרנטיבות והנה רק אחת מהם", הוסיף גפני.

גפני הוסיף ותקף את לפיד ואמר כי בכיר באוצר אמר לו שסוף סוף הם מצאו פראייר שיגשים את כל החלומות שהיו להם עשרות שנים. "שר האוצר לא מבין בכלכלה, הוא לא מבין מה פקידי האוצר הכניסו לו", אמר גפני, "כולם ישאלו אותו איך הוא מטיל גזירות שלא היו כאלה, זה חסר תקדים. דבר אחד הוא מבין היטב, מבין בתקשורת יותר מכולנו. במקום שנדבר על תכנית כלכלית ועל העלאת המע"מ, שם היו קורעים לשר האוצר את הצורה במליאה, אתם שואלים אותי על שוויון בנטל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר