ירושלים: פרסי הוקרה הוענקו למתנדבי איחוד הצלה

באולם מועצת העיר ירושלים הוענקו בשבוע שעבר (חמישי) פרסי הוקרה ל-30 מצטיינים מכוחות הביטחון, נציגי חירום והצלה על תרומתם לשמירה, ביטחון, בריאות, איכות חיים ורווחת תושבי העיר, שלמה גליק ועביד בקר מתנדבי 'איחוד הצלה' בין מקבלי פרס ההוקרה וההצטיינות • ראש העיר ירושלים ניר ברקת בטקס: "המעט שאנו חייבים לאלו שעושים המון"

(צילום: דוברות איחוד הצלה)

ראש-העיר ירושלים, ניר ברקת, מפקד מחוז ירושלים, ניצב יוסי פרינטי, ומחזיק תיק חירום וביטחון בעירייה, אלישע פלג, העניקו בשבןע שעבר (ה') בטקס מיוחד באולם מועצת העיר ירושלים פרסי הוקרה והצטיינות ל-30 שוטרים מצטיינים במחוז ירושלים, כיבוי אש, נציגי אגף חירום וביטחון בעיריית ירושלים, אנשי 'איחוד הצלה', זק"א ופיקוד העורף שתורמים בפעילותם לשמירה, ביטחון, בריאות איכות חיים ורווחת התושבים בעיר.

מתנדבי 'איחוד הצלה' - עביד בקר, תושב מזרח העיר, מעיסאוויה ושלמה גליק משכונת 'בית וגן' בין מקבלי פרס ההוקרה וההצטיינות

עביד בקר, הוא תושב שכונת עיסאוויה הירושלמית (38) , נשוי ואב לארבעה שנולד לתוך הסכסוך היהודי פלסטיני מאמין מאז עמד על דעתו כי מגיע לכולם חיים טובים יותר. בקר עובד כמחסנאי במפעל קרטון בגבעת שאול. ההחלטה להתנדב לארגון 'איחוד הצלהה' ניטע בתוכו בעקבות פציעת אחיו בתאונת דרכים בה היה מוטל חסר הכרה.

הוא סיפר: "משום מקום הגיחו מתנדבי 'איחוד הצלה' על אופנועים והגישו לאחי עזרה ראשונה. הייתי בהלם כשראיתי כי האנשים שלכאורה לא הייתי מצפה מהם לעזרה הגיעו להציל את חיי אחי". בימים בהם בקר סעד את אחיו בבית החולים, קיבל החלטה להצטרף ל'איחוד הצלה' .

משנודע לו כי קיים סניף של הארגון במזרח העיר ומאויש ע"י מתנדבים נוספים (כמאה) ערביי מזרח העיר הצטרף כמתנדב, עבר הכשרה וקורסים וכיום פעיל ביחידת האופנוענים של הארגון ויוצא לאירועים ברחבי העיר ומעניק סיוע לכלל האוכלוסייה ללא הבדלי דת גזע ומין..

עביד סיפר על החייאה שעשה לפני כשמונה חודשים בתושב שכונת עיסאוויה. "יצאתי להחייאה בסביבות 03:30 ולשמחתי החייאה מוצלחת. אינני מכיר את האיש. באחד הימים הלכתי לקנות בייגלה והייתי עם האופנוע של איחוד הצלה. בעל המקום אמר לי שישנו תושב עיסאוויה שלפני שמונה חודשים עשה לו החייאה ובזכותו הוא חי וממשיך להכין בייגלה. "אני לא יודע איך קוראים לו ואני רוצה להודות לו..." הייתי קצת נבוך ובסוף אמרתי לו שאני הוא האיש שעשה לו החייאה".

בקר ציין כי הדבר הנפלא שיש באיחוד הצלה הוא השילוב של המתנדבים מכל גווני האוכלוסייה מכל הקצוות הבלתי אפשריים בחיי היום יום, יהודים, ערבים, מתנחלים, דתיים חרדים וחילונים, עולים וותיקים, גברים ונשים וכולם עובדים יחד למטרה אחת, להציל חיים.

שלמה גליק, הוא תושב שכונת בית וגן הירושלמית וינק כבר בבית הוריו את רוח ההתנדבות להצלת חיים, אביו ואחיו מתנדבים בארגוני הצלת חיים.

תחום נוסף שהתפתח אצלו מאז הוא נער, הוא תחום החזנות, שלמה חזן בבית כנסת הגדול, באחד מימי הכיפור התחברו להם שתי התכונות הללו, שלמה עמד לפני התיבה כשליח ציבור ונשא תפילה לריבון עולם שיכתוב ויחתום את כלל ישראל ואת כל מתפללי בית הכנסת.

לרגע אחד הוא שמע רחש בקהל, וכשהוא הסתכל לאחור הוא ראה שאחד המתפללים התמוטט ונפל וכל אלו שעמדו סביבו עמדו חסרי אונים, כולם רצו לעזור אך לא ידעו, מייד עזב שלמה את תיבת שליח הציבור, פשט את הטלית וזינק אל עבר היהודי ששכב על הרצפה, מבדיקה ראשונית הוא הבין שהמתפלל המונח על הקרקע סובל ממחלת סוכר והוא במצב של היפו, נפילת הסוכר בגוף, הוא מזג לו לתוך פיו כפית של סוכר והצליח להחזיר אותו לחיים.

צפו בתמונות. צילום: דוברות איחוד הצלה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר