חג הסיגד: אלפים מיוצאי אתיופיה התפללו ב'ארמון הנציב'

אלפים מיוצאי העדה האתיופית, השתתפו באירוע התפילה בטיילת ארמון הנציב, לציון חגיגיות חג ה'סיגד'. החג, מסמל את חיזוק הקשר של העם היהודי לתורה ולארץ, ונועד לחשבון נפש (ארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

אלפים מיוצאי אתיופיה השתתפו היום (חמישי) בטקס התפילות המסורתי בטיילת ארמון הנציב בירושלים, לציון חג הסיגד של הקהילה בישראל.

בטקס השתתפו שרת העלייה והקליטה, ח"כ סופה לנדבר, ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, הראשון לציון הרב יצחק יוסף, קייסים וראשי העדה האתיופית בישראל.

שרת העלייה והקליטה ח"כ סופה לנדבר אמרה כי: "כמדי שנה, גם השנה לוקח משרד העלייה והקליטה חלק פעיל בטקסי הציון של החג. זאת, מתוך האמונה וההכרה בחשיבות שימור המסורת והזהות הייחודית של בני הקהילה האתיופית, לצד שילובם המוצלח בארץ ישראל. אני שמחה להשתתף בחגיגות ומאחלת לכל בני הקהילה חג שמח".

בסוכנות תצפית, הביאו את דבריו של סגן שר הדתות אלי בן דהן, שברך את החוגגים: "אני רואה בעין יפה וברוכה את עלייתם ארצה, כמיהתם לשוב לירושלים היא נר לרגלי כל יהודי. שילובם של בני העדה הוא מטרה חשובה, דלתנו פתוחה למענם בכל נושא של שירותי דת".

חג הסיגד מסמל את חיזוק הקשר של ישראל לתורה, שיבת ציון והכמיהה לירושלים, אך נועד גם להתכנסות יהודי אתיופיה למחשבה ולחשבון נפש ציבורי

צילומים: פלאש 90

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר