הפוליטיקאים מגיבים לזיכוי ליברמן

המערכת הפוליטית סוערת בעקבות הזיכוי הדרמטי של אביגדור ליברמן במשפט השגריר • התגובות נעות על הסקאלה בין "הוא זכאי" לבין בית המשפט חייב לערער על הזיכוי (בארץ)

ניסים בן חיים | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

המערכת הפוליטית סוערת לאחר הזיכוי הדרמטי של אביגדור ליברמן במשפט השגריר. התגובות שלא איחרו להגיע בעיקר משבחות ומברכות את ליברמן על הזיכוי, אך יש גם מי שקוראים לפרקליטות לערער על הזיכוי לעליון.

רה"מ בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר עם אביגדור ליברמן. רה"מ נתניהו אמר לליברמן: "אני מברך אותך על הזיכוי פה אחד ושמח על שובך לממשלת ישראל כדי שנמשיך לעבוד יחד לטובת עם ישראל".

הנשיא שמעון פרס התקשר לליברמן ואמר לו כי הוא מברך אותו על הזיכוי ועל פסק הדין ומאוד מצטער על הסבל שהוא עבר. ליברמן הודה לנשיא ואמר כי הם יחזרו לשתף פעולה ולקיים את הפגישות הפורות השבועיות כנשיא ושר חוץ.

אריה דרעי: "אני שמח בשמחתו של ידידי, ח"כ אביגדור ליברמן, ומברך אותו ואת בני משפחתו על הזיכוי המוחלט לאחר הסבל הרב שעברו בשנים האחרונות".

לעומת הברכות של דרעי יו"ר האופוזיציה, שלי יחימוביץ', הביעה אכזבה מזיכויו של שר החוץ לשעבר, אביגדור ליברמן. "שחיתות ציבורית אינה נופלת מחומרתה של שחיתות פלילית", אמרה. "אני קוראת ליועץ המשפטי לממשלה להורות לפרקליטות להגיש ערעור".

יו"ר מרצ זהבה גלאון: "יש לכבד את הכרעת בית המשפט, ובמקביל לבדוק את התנהלותו של היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין".

לדבריה, "בניגוד לעמדת פרקליט המדינה ופרקליטים בכירים אחרים, העדיף וינשטיין להגיש נגד ליברמן כתב אישום בעניין שולי יחסית, ולסגור את תיק השחיתות החמור נגדו".

ובזמן שבאופוזיציה מבכים את הכרעת הדין, בקואליציה ברכו בחום.

שר הכלכלה, נפתלי בנט: "הזיכוי בא אחרי עינוי דין של שנים רבות מדי. אני שמח שליברמן יחזור למשרד החוץ, שנוכל לשתף פעולה ושהוא ישוב לתרום מיכולותיו למען עם ישראל״.

שר האוצר, יאיר לפיד, אמר: "אני מברך בחום את ח״כ אביגדור ליברמן על זיכויו על ידי בית המשפט".

שר הבינוי והשיכון אורי אריאל: "אני מברך את ידידי אביגדור ליברמן על הזיכוי ובטוח שכעת הוא יוכל לחזור ולתרום למדינת ישראל בכוחות מחודשים", אמר אריאל.

שר השיכון הביע צער על-כך ש"הצדק הזה חיכה שנים רבות. זהו עינוי דין חמור שאסור לנו כמדינה להסכים אליו ופוגע בדמוקרטיה ובזכות להליך הוגן".

ציפי לבני: "אני מברכת את ליברמן על זיכויו; רוכשת אמון מלא במערכת אכיפת החוק והמשפט".

ח"כ ישראל אייכלר קבל על מערכת המשפט: "הזיכוי חייב לפקוח עיני הציבור על רדיפות שלטון הרשע נגד כל מי שאינו שייך לאליטה שלהם. וכל הרשעה כולה כעשן תכלה... כי תעביר ממשלת זדון מן הארץ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר