ועדת השרים אישרה: רב ראשי אחד

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה הבוקר את הצעת החוק לפיו מהקדנציה הבאה יכהן רק רב ראשי אחד. השר אורי אריאל בתילה התנגד להצעה אך לבסוף בחר להימנע בהצבעה (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרבנים הראשיים לישראל (צילום: פלאש 90)

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה הבוקר (שני) את הצעת החוק לפיו מהקדנציה הבאה יכהן רק רב ראשי אחד, אשכנזי או ספרדי.

את הצעת החוק הגישו חברי הכנסת משה פייגלין, דב ליפמן ועליזה לביא. לאחר אישור ועדת השרים, החוק צפוי לעבור בקריאה טרומית במליאת הנכסת.

על פי הצעת החוק, במקביל לרב הראשי - ייבחר נשיא בית הדין הרבני הגדול שיעמוד בראש מערכת בתי הדין ויהיה חבר במועצת הרבנות הראשית מכוח תפקידו.

בדברי ההסבר להצעת החוק כתבו חברי הכסת: "החלוקה בין העדות השונות בישראל היא תוצאה של כאלפיים שנות גלות עתה, כאשר עם ישראל חזר לארצו, מטרתנו היא לפעול לאחדות העם ולהחזרת תורה לתפארתה, שלא תהא כשתי תורות".

"הנצחת ההבדלים בין העדות השונות", כתבו חברי הכנסת, "במסגרת תפקיד ממלכתי לכל אחד מבני העדות, מפגרת אחר המציאות המתפתחת. בתיקון החוק אנו מאפשרים לעולם הרבני להיות שותף למהפכה שעובר עם ישראל השב מהגלות, ממעמד קהילתי מפורד, אל ההיסטוריה, במעמד של עם אחד. הגיעה העת לקידום תהליך שיבת ציון לא רק מבחינה מדינית וחברתית אלא גם מבחינה דתית".

יוזמי החוק אמרו לאחר אישור ועדת השרים: "אנו מברכים את חברי ועדת השרים על החלטתם לאמץ הבוקר את הצעת החוק שיזמנו ולפיה מהבחירות הבאות יהיה רק רב ראשי אחד לישראל. בהחלטה זו יש בשורה של אחדות ויציאה מעול הגלות המפרדת. אנו תקווה שההחלטה תקרין כבר עתה על דור הרבנים הבא שידע להיות משמעותי לכל אחד ואחת בעם ישראל"

יצוין כי שר הבינוי והשיכון אורי אריאל הביע התנגדות להצעה, אך לבסוף סרב להצביע נגד ונמנע בהצבעתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר