שערוריה

חברת הביטוח AIG הזמינה עיתונאים למסעדת טריפות

עיתונאים המסקרים את תחום הביטוח, הוזמנו למסיבת עיתונאים של חברת AIG, במסעדה המציעה בתפריט שרצים לצד פירות ים. "פעם ראשונה שאני נתקל במקרה בו לחברת ביטוח יש את החוצפה להזמין עיתונאים לארוחה במסעדה טריפה" סיפר אחד מהם. AIG: "לא הייתה כל כוונה לפגוע בציבור הדתי" (חדשות)

אפי ליברמן | כיכר השבת |
שרצים לצד לוגו AIG (צילום: פלאש 90, shutterstock)

חובש כיפה? קבל הזמנה למסעדת טרפות: עיתונאים חובשי כיפה המסקרים את תחום הביטוח, קיבלו הזמנה למסיבת עיתונאים שעורכת חברת הביטוח AIG הנמצאת בבעלות אמריקאית ובעברה הייתה בבעלות יהודית, תחת הנושא מדיניות החברה לשנה הבאה. המסיבה נערכה אתמול (שני) במסעדת רוקח 73 בגני התערוכה בתל-אביב.

מבדיקה שערך 'כיכר השבת' התגלה כי המסעדה אליה הוזמנו העיתונאים אינה כשרה, וכי בתפריט אותו היא מציעה יש מאכלי טריפה. מלבד מאכל חזיר יש בו הכול: תמנונים, פירות ים, שרצים וחסילונים.

בראשית שיחה שערך 'כיכר השבת' עם עובד במקום, הבין המלצר כי מאחורי הקו עומד אדם חובש כיפה, וזו הייתה תשובתו: "אין לנו הכשר בכלל, אם אתה מחפש כשר זה לא הכתובת. אנחנו מוכרים פירות ים, לידיעתך".

מספר כתבים שקיבלו את ההזמנה, התקשרו למשרד יחסי הציבור המייצג את החברה בכדי לשאול מדוע האירוע נערך במסעדה לא כשרה, וקיבלו את התשובה הבאה: "כך החלטנו וזהו".

אלעזר לוין, כתב הביטוח באתר מחלקה ראשונה, זעם על הזלזול המחפיר בנושא רגיש לעם היהודי - ובפרט לחובשי כיפה: "אני שומר מצוות, בכל שלושים שנותי ככתב ביטוח בעיתונות הישראלית זו הפעם הראשונה שאני נתקל במקרה בו לחברת ביטוח יש את החוצפה להזמין עיתונאים לארוחה במסעדה טריפה".

הנהלת החברה שהבינה את השערורייה וחוסר הרגש מצידה, הסכימה ללכת "לפנים משורת הדין" בפני אחד מהכתבים שהעמיד אותם על טעותם: "נציג הנהלת החברה ששמע על-כך, הציע לי שעות קודם האירוע להביא עבורי קייטרינג כשר מבחוץ בכלים נפרדים לצד זאת שאשב בנפרד", מספר לוין בשיחה עם "כיכר השבת", "כמובן שדחיתי את ההצעה כי יש איסור חמור של מראית עין. הודעתי לחברה שכף רגלי אינה דורכת במקום שהוא טריפה מחשש מראית".

"יש כמה איסורים אבל מספיק איסור מראית העין, תאר לך מה יקרה אם יעבור אדם מבחוץ ויראה כי יהודי עם כיפה גדולה אוכל במסעדה טריפה, הוא יחשוב שהיהודי הזה התפקר ואוכל שרצים, או שהמסעדה הזו כשרה למהדרין".

"זה לא פגע בי מפני שאני מתייחס בבוז ובשאט נפש לחברה כזאת". הוסיף לוין.

מחברת AIG נמסר בתגובה כי: "הקהל הדתי חשוב לחברה ולא הייתה כל כוונה לפגוע בו. בקשתו של מר לוין התקבלה בחברה רק לאחר שכבר האירוע נקבע ולא ניתן היה לשנות את מיקומו. במהלך המפגש הוגשה רק ארוחה חלבית ולא הוגשו מוצרים שאינם כשרים, יחד עם זאת הנושא נלקח לתשומת ליבנו ולא ישנה שוב בעתיד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר