הפרופ' ישראל אומן לא יקבל תואר של כבוד בשל דעותיו הפוליטיות

הפרופ' ישראל אומן לא יקבל תואר לשם כבוד מאוניברסיטת חיפה, זאת בגלל דעותיו שאינן משקפות את ערכי האוניברסיטה. כך דווח עיתון 'הארץ'. אונ' חיפה: התהליך לא הסתיים (בארץ)

הפרופ' אומן (צילום: פלאש 90)

הוועד המנהל באוניברסיטת חיפה, החלט שלא להעניק תואר לשם כבוד לפרופסור ישראל אומן. לפי הדיווח ב'הארץ', ההחלטה שלא להעניק לאומן את התואר, נבעה בעקבות כך שהמועמד מחזיק בדעות שלא משקפות את ערכיה של האוניברסיטה.

"כששאלו אותו על היכולת של יהודים וערבים לחיות ביחד, הוא השיב שסביב היישובים הערבים צריך לבנות גדרות. זה לא דבר שהאוניברסיטה צריכה להעריך או לתת לו דוקטור כבוד" אמר מקור בוועד המנהל ל'הארץ'.

עדי ארבל, איש המכון לאסטרטגיה ציונית אמר ל'ישראל היום' כי: "אין ספק כי עבור חתן פרס נובל, פרופ' ישראל אומן, אין הדבר מעלה או מוריד, אך התופעה הפסולה מעלה תהיות לגבי אופן קבלת ההחלטות בתחום בעבר, בהווה ובעתיד. ברור לכל למי ההחלטה הנוכחית עושה פחות כבוד".

באוניברסיטת חיפה הגיבו לפרסומים ואמרו: "תהליך הבחירה במועמדים לקבלת תואר דוקטור לשם כבוד הוא תהליך בעל כמה שלבים, שרק בסופו מתפרסמים שמות המקבלים והנימוקים. תהליך זה טרם הסתיים, וכל הדיונים במהלך הדרך הם פנימיים ואינם לפרסום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר