ח"כ אורלי לוי אבקסיס: להפסיק מיידית פינויים של משפחות עם ילדים מהדיור הציבורי

ח"כ אורלי לוי אבקסיס התייחסה לנתונים העולים מדו"ח העוני ואמרה כי "יש לתת את הדעת לכך שהילדים החלשים כיום הם החיילים העתידיים שלנו". נציג עמידר: "אין מספיק דירות" (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
יו"ר הוועדה ח"כ אורלי לוי אבקסיס (צילום: פלאש 90)

הבוקר (שלישי) פורסם דו"ח העוני של מדינת ישראל לפיו 817,200 ילדים נמצאים מתחת לקו העוני והוועדה לזכויות הילד של הכנסת התכנסה לדון בהשלכות מצוקת הדיור הציבורי על חיי הילדים.

יו"ר הוועדה ח"כ אורלי לוי - אבקסיס אמרה במהלך הישיבה כי: "הנושא הוא בעל משמעויות מרחיקות לכת וכי על הוועדה מוטל האחריות לזעוק את זעקת החלש. יש לתת את הדעת לכך שהילדים החלשים של היום הם החיילים העתידיים שלנו".

"מהוועדה הזו חייבת לצאת מדיניות של הפסקת הפינויים של משפחות עם ילדים מהדיור הציבורי באופן מידי. הקריטריונים לקביעת זכאות לדיור הציבורי חייבים להשתנות ויש להגדיל את הסיוע לשכר דירה למשפחות עם ילדים כך שיהיה תואם את המציאות בה אנו מצויים כיום בשוק הדיור".

בסיכום דבריה אמרה יו"ר הוועדה כי "יש לשפץ את הדירות הקיימות", דרשה ממשרד השיכון לקבל מיפוי של הדירות המאוכלסות כיום על ידי עמותות ומוסדות ציבוריים כפי שקבע מבקר המדינה בדו"ח האחרון בנושא, וזאת "על חשבון ילדים שחיים תחת כיפת השמיים".

נציגת חברת "עמידר" בוועדה לזכויות הילד אמרה כי: "אין מספיק דירות במגזר הציבורי, וכיום כ-2500 אזרחים ממתינים לדיור".

באשר לפינוי של ילדים אמרה" "אין מדיניות פינוי בחברה, למעט מקרים בהם משפחה 'פולשת' לדירה שלה מחכה משפחה עם ילדים. עמידר היא הזרוע הביצועית של הממשלה ופועלת ע"פ המדיניות שלה".

מרכזת תחום ילדים בסיכון במשרד החינוך - רונית כץ שהשתתפה גם היא בדיון אמרה "כי רבים מהילדים הנזקקים והמפונים נושרים בסופו של תהליך ממערכת החינוך ומוצאים מפלט בפשיעה כזו או אחרת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר