מסתמן: שר החינוך פירון יחזיר את בחינות המיצ"ב

שר החינוך שי פירון הקים ועדה מיוחדת בכדי לבדוק מודל לבחינות ארציות במוסדות החינוך. כזכור, לקראת תחילת שנת הלימודים הודיע פירון על ביטול מבחני המיצ"ב (חדשות, בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
שר החינוך פירון (צילום: פלאש 90)

ועדה בראשה עומדת מנכ"לית משרד החינוך מיכל כהן, מונתה על ידי שר החינוך שי פירון, במטרה לבחון מודל של בחינות ארציות במוסדות החינוך במקצועות אנגלית מתמטיקה ומיומנויות שפה.

על פי הדיווח בערות 2, הוועדה נועדה לגבש מודל שימנע תופעות שאירעו במבחני המיצ"ב שהוקפאו על ידי שר החינוך בסוף השנה העברית האחרונה.

בין היתר, תעלה בועדה האפשרות לקיים בחינות מדגמיות או אחת לכמה שנים, וזאת במטרה לצמצם את שלא לגרום להכנות מופרזות מצד בתי הספר קודם המבחנים.

שר החינוך אמר לפני מספר חודשים - בעת שהחליט להקפיא את מבחני המיצ"ב כי: "מבחני המיצ"ב הם כלי מדידה והערכה חשובים, שעלינו להעמיק בהם, אך במתכונתם הנוכחית לא ניתן להמשיך עוד".

מדבריו: "אני רואה חשיבות רבה בהתקדמות שעשתה מערכת החינוך בנושא ההערכה, בביסוס תהליכי עבודה וקבלת החלטות. אך, למרבה הצער, לצד אלה אנחנו רואים, שבשנים האחרונות התגברו ההשלכות השליליות של המבחנים על תהליכי ההוראה והלמידה. מבחני המיצ"ב במתכונת הנוכחית הפכו לשוט המכה בבתי הספר, המכה במורים ובתלמידים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר