העציר מת, השוטרים מואשמים ברשלנות

המחלקה לחקירות שוטרים הגישה כתב אישום נגד שני שוטרים ברשלנות המואשמים בגרימת מוות של עציר, בעת שהיה תחת אחריותם של השוטרים בבית המעצר שבתחנת המשטרה בחיפה (חדשות, בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90, למצולמים אין קשר לכתבה)

המחלקה לחקירות שוטרים הגישה אתמול (שני) כתב אישום חריג באמצעות עו"ד הילה אדלמן-ירון לבית משפט השלום בחיפה כנגד שני שוטרים המואשמים בגרימת מוות ברשלנות של עציר ששלח יד בנפשו בזמן שהיה תחת אחריותם. כתב האישום הוגש לאחר חקירה של צוות מח"ש צפון.

על פי כתב האישום, השוטרים שירתו כשוטרים בבית המעצר בתחנת המשטרה בחיפה. ביום ה-8.1.2012 נעצר מיכאל צוקולמין ז"ל בעקבות ניסיון לבצע מעשה אובדני, כאשר במהלך מעצרו החזיק סכין. צוקולמין הובא לתחנת המשטרה ונחקר באזהרה.

לאחר חקירתו, נלקח לבית החולים, שם נבדק במישור הפיזי והנפשי. בתעודת השחרור מבית החולים נקבע ע"י פסיכיאטר כי הוא כשיר לשהות במעצר בתנאי השגחה. בשעות הלילה המאוחרות הוחזר צוקולמין לבית המעצר ונקלט ע"י אחד השוטרים, אשר שימש ככלאי במשמרת הלילה.

בניגוד לנהלים ולהוראות ולמרות שראה את תעודת השחרור והיה מודע למצבו, לא הסיר השוטר את שרוך מכנסיו של צוקולמין טרם הכנסתו לתא המעצר ולא דאג לקבל הנחיות מהפיקוד באשר לכליאתו.

בשעה 6:30 בבוקר, הגיע מחליפו של השוטר למשמרת הבוקר ולמרות ההנחיות לפיהן יש לערוך ביקורת כל 15 דקות בתא המעצר של עצור טעון השגחה ולהסתכל במוניטור על הנקלט במצלמות התא, לא ביצע את המוטל עליו ואף לא דאג כי מישהו אחר יבצע זאת. בשעה 9:10 נמצא צוקולמין מת בתא המעצר.

על פי כתב האישום, מותו של צוקולמין נגרם בשל רשלנותם של הנאשמים במחדל ובמעשה, שהתבטאה בכליאת המנוח כשהוא מצויד בשרוך מכנסיו בניגוד להוראות המחייבות, ובאי מילוי החובה לפקח על המנוח בהיותו עצור טעון השגחה, כנדרש בהוראות המחייבות.

מח"ש העבירה את תיק החקירה בכל הנוגע למעורבותם של אחרים, לרבות מפקד בית המעצר, ויומנאי המשמרות, למחלקת משמעת, על מנת לבחון נקיטת הליכים משמעתיים נגדם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר