אגף התנועה יעקוב אחר נהגי משאיות מסוכנים

אגף התנועה במשטרה הוציא תכנית מיוחדת הכוללת מעקבים ופיקוח אחרי נהגי משאיות מסוכנים. וזאת בעקבות זינוק במספר התאונות הקטלניות: "הולכים עם זה עד הסוף" (חדשות)

שושי מילר | כיכר השבת |
תאונה בה מעורבת משאית (צילום ארכיון: פלאש 90)

זינוק במספר תאונות הדרכים הקטלניות בהן היו מעורבות משאיות, והתופעה הגוברת של נהגי רכבים כבדים אשר נוהגים בשלילה או ללא רישיון מתאים, הביא את המשטרה להוציא תכנית מיוחדת הכוללת מעקבים ופיקוח אחרי נהגי משאיות מסוכנים.

בשנת 2013, נרשם מספר גבוה של 61 תאונות קטלניות בהן היו מעורבים משאיות ורכבים כבדים, לעומת השנה הקודמת בה המספר עמד על 50 תאונות בלבד.

בעקבות זאת, ראש אגף התנועה במשטרת ישראל, ניצב צ'יקו אדרי, פרסם הנחיות, לפיהן יש להתמקד בעיקר באכיפת עבירות מסוכנות ואיתור נהגים העלולים להוות סכנה בכביש. הנחיות אלו התגבשו לאחרונה לכדי תכנית מיוחדת של מעקבים ופיקוח אחר נהגי משאיות מסוכנים.

שוטרי אגף התנועה ערכו מיפוי מדויק של נהגי רכב-כבד בעייתיים, אחריהם בוצע מעקב על ידי בלשי היחידה המרכזית של האגף.

כך, נהגים בעלי שהואשמו בעבר בעבירות תנועה ונתפסו שוב בנהיגה בשלילה או אף נוסעים בחוסר זהירות, ננקטו נגדם צעדים חסרי תקדים, בהם הגשת כתב אישום בהליך מהיר ומעצר עד תום ההליכים המשפטיים.

קצין תנועה אמר לחדשות 2 כי "הפעם אנחנו הולכים עד הסוף בעניין הזה. צריך להבין שכל תאונה בה מעורבת משאית השוקלת טונות רבים גורמת לתוצאות קשות ולא פעם למותם ולפציעתם של חפים מפשע רבים. המטרה שלנו היא להגיע לנהגים המסוכנים הללו רגע לפני התאונה הקשה הבאה ובעזרת מבצעי המניעה והמעצרים להוריד את מפלס ההרוגים".

אמנם המבצע התחיל רק לאחרונה, אך התוצאות לא אחרו להגיע. לפני מספר שבועות נתפס נער בן 17 נוהג על מערבל בטון בכביש סואן, כשאין לו רישיון נהיגה כלל. למעשה, זו אינה הפעם הראשונה שהצעיר מועד ובעבר, כבר נתפס פעמיים כשהוא נוהג ללא רישיון. בעוד שבפעמים הקודמות השוטרים הסתפקו באזהרה, הפעם הוגש נגדו כתב אישום בהליך מזורז והוא הובא למעצר עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

מקרה נוסף וחמור עוד יותר, הוא של נהג המשאית מוחמד לבקיראת אשר לפני 14 שנה, דרס למוות הולך רגל וריצה בזמנו רק שישה חודשי מאסר שהוחלפו בעבודות שירות, רישיון הנהיגה המקצועי שלו כנהג משאית נשלל לצמיתות ורישיון הנהיגה על רכב פרטי נשלל ל-15 שנה.

למרות זאת, לפני כשבועיים נתפס לבקיראת שוב כשהוא נוהג על משאית, ועובר במודע על החוק. זאת בנוסף לעברות תעבורה נוספות בשנים קודמות, כמו אי חגירת חגורת בטיחות ונהיגה מופרזת, אך מכיוון שפסילתו כנהג משאית לא דווחה בזמן למחשבי משרד הרישוי והמשטרה, יכול היה לבקיראת להמשיך לנהוג באין מפריע.

בשל המדיניות החדשה באגף התנועה, נעצר לבקיראת עד תום ההליכים והשופטת מרים קסלסי מבית המשפט לתעבורה בירושלים דחתה את בקשת פרקליטו לשחרר אותו למעצר בית וקבעה כי מדובר בנאשם המסוכן לנהיגה בכביש.

בביקורת קשה שמתחה השופטת על התנהלות הנאשם, אמרה "אין לתת אמון בנאשם ואין גם לתת אמון במפקחיו (בני משפחה שאמורים להשגיח עליו במעצר הבית). קיימות לכאורה ראיות לביצוע העבירות הנטענות על ידי הנאשם, הוא מסוכן לציבור. נכון הדבר כי בתעבורה, מעצר עד תום ההליכים הוא חריג, אך חריג זה לצערנו הולך ונעשה נפוץ מיום ליום לרבות במקרה הנוכחי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר