היועמ"ש התערב: התיק כנגד דפני ליף הוקפא

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, הורה לפרקליטות להקפיא את ההליכים כנגד דפני ליף, יוזמת המחאה החברתית. עורכת דינה: מתנגדים למהלך; דורשים זיכוי מוחלט (בארץ)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
ליף באחת ההפגנות (צילום: פלאש 90)

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, הורה היום (חמישי) לפרקליטות להקפיא את ההליכים המשפטיים נגד יוזמת המחאה החברתית, דפני ליף, ועוד עשרות פעילים אחרים.

ליף ועשרות פעילים חברתיים נוספים נחשדו כי פעלו באלימות כנגד שוטרים בהפגנה שקיימו.

בעקבות פתיחת התיק הפלילי כנגד ליף והפעילים ספגו המשטרה והפרקליטות ביקורת רבה בטענה שהם מנסים לפגוע בזכות חופש ההפגנה ומנסים לסתום פיות של מתנגדים לממשלה.

למרות המהלך של היועץ המשפטי, עורכת דינה של ליף, גבי לסקי, מסרה כי היא מתנגדת להקפאת ההליכים ודורשת זיכוי מוחלט.

המשמעות של החלטת היועמ"ש היא שבמידה ותוך שנה לא יחודש ההליך המשפטי, התיקים ייסגרו. למרות זאת, הדיון הבא בעניין בבית המשפט נקבע לשבוע הבא.

"המגמה היא חיובית אבל אני זהירה", כתבה ליף בעמוד הפייסבוק שלה. לדבריה, "היועץ המשפטי יכול להורות על אחד משני הדברים: 1. עיכוב הליכים - המשמעות היא שהתיק אינו נסגר לפרק זמן מסוים. 2. חזרה מאישום - המשמעות היא זיכוי".

"ללא חזרה מאישום, זיכוי, התיק ימשיך להתקיים, כמעין מאסר על תנאי שקט. כך אני מרגישה לפחות. הדבר היחיד שאני יודעת הוא שב-12 בפברואר אני שוב בבית משפט".

עורכת דינה של ליף, גבי לסקי, אמרה כי "לא אקבל מצב של עיכוב הליכים. עיכוב הליכים משאיר עננה כבדה על ראשה של דפני ליף. זה לעשות חצי עבודה, הם צריכים לחזור בהם מכתב האישום שמשמעו זיכוי מוחלט של ליף וכמובן גם שאר הפעילים שהוגש נגדם כתב אישום".

לטענתה, "יש פה מצב של חוסר אשמה שהמשטרה הפרה ברגל גסה את חופש הביטוי וחופש ההפגנה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר