תלונה: השתלט על שטח ומכר קברים

רשות מקרקעי ישראל הגישה תלונה במשטרה נגד עובד חברה קדישא שעל פי החשד מכר באופן לא חוקי קרקעות לקבורה במגרש השייך למדינה עליו השתלט בצורה פרטית (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
השטח (צילום: רשות מקרקעי ישראל)

רשות מקרקעי ישראל הגישה תלונה במשטרה נגד עובד חברה קדישא שעל פי החשד מכר באופן לא חוקי קרקעות לקבורה במגרש השייך למדינה הסמוך לבית העלמין תל רגב באזור חיפה, עד כה הספיק לקבור במקום לפחות נפטר אחד.

החקירה מתנהלת על-ידי מפקחי החטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל. לפי החשד המיוחס לו, העובד ששימש בעבר מנכ"ל החברה קדישא של העדה הכורדית, השתלט על קרקע ציבורית בשטח של כדונם וחצי באזור בית העלמין האזורי בחיפה.

אחרי ההשתלטות, כך על פי החשד, הוא החל לשווק חלוקות קבורה שאינו שייכות לו כלל וכלל, תוך שאת הרווחים הוא משלשל לכיסו הפרטי.

החשוד שמכר את חלקות הקבורה באופן עצמאי, לא הסתפק בקרקע בשטח בית הקברות הנמצאת בבעלותו הפרטית, והחל להשתמש בקרקע ציבורית נוספת, המיועדת לקבורה, שאינה נכללת בשטחים שרכש, שם מכר חלקות שלא כחוק - ככל הנראה ללא ידיעת המשפחות שרכשו ממנו שטחי קבורה בתמימות.

בטרם אותרה הפלישה על-ידי מפקחי הרשות הספיק החשוד לקבור בשטח הציבורי לפחות גופה אחת, ככל שידוע בשלב זה.

כעת נערכים ברשות מקרקעי ישראל לפנות את הקרקע. לפי המסתמן, מקומות הקבורה בהן נקברו גופות - לא יפונו משום כבוד המת. השטח הנותר ישוב לשליטת המדינה כבר בתקופה הקרובה. למרות השתלטותו לכאורה, העובד הוציא צו מניעה זמני בבית המשפט כנגד כוונת הרשות לפנותו.

מפקחי רשות מקרקעי ישראל הגישו נגד העובד תלונה במשטרה, באשמת הסגת גבול במקרקעי ציבור, עבירה פלילית שדינה עד שנה מאסר בפועל, והחלו בהכנות לפינוי הפולש מתוקף חוק מקרקעי ציבור.

שי קרפ סגן מנהל החטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל, אומר: "מפקחי רמ"י מבצעים עבודתם יום יום שעה שעה במלוא המוטיבציה אך גם אנו מופתעים מתופעות מוזרות של פולשי קרקע המשתלטים על הקרקע הציבורית.

"לא ניתן לדמיין את כאבן של המשפחות האבלות שיקיריהן המנוחים שורבבו לפרשה הזאת באופן כל כך בלתי הגון, וזאת למען בצע כסף ותוך הפרת החוק וביזוי כבוד המת. ככל שהדבר תלוי בנו הוא יטופל במלוא חומרת הדין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר