הרב דוד לאו נועד עם שר החוץ האוסטרי סבסטיאן קורץ וקיבל הגדה מעוצבת

שר החוץ האוסטרי סבסטיאן קורץ הגיע לביקור רשמי בישראל ונועד עם הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו שאמר לשר: "שלוש פעמים ביום, אלפי שנים, אנו מייחלים לשלום" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב לאו ושר החוץ האוסטרי, הבוקר (צילום: הרבנות הראשית)

ביקור בלשכת הרב הראשי: שר החוץ האוסטרי סבסטיאן קורץ הגיע הבוקר (שלישי) לביקור רשמי בישראל ונועד עם הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו, ואמר כי "מיד עם מינויו לתפקיד לפני תקופה קצרה, ביקש להגיע לביקור בישראל".

"ביקשתי להגיע לכאן מהר ככל הניתן, הייתי במקומות הקדושים והביקור מרגש אותי מאד, אני מאמין שלא רק למנהיגים פוליטיים בינלאומיים יש השפעה על תהליך השלום והקירוב בן העמים, אלא לא פחות למנהיגים רוחניים ודתיים בינלאומיים", אמר שר החוץ.

הגר"ד לאו אמר כי "בסיומה של כל תפילה, שלוש פעמים ביום, כבר אלפי שנים אנו מייחלים לשלום ומתפללים לכך, אני מאמין שהחינוך לשלום - הוא היסוד ליצירת השלום. לצערי איני רואה זאת בצד השני, עליהם ללמד, לחנך ולייחל לשלום ולא לשנאה".

בביקור בלשכת הרב לאו נכחו גם ראשי הקהילה היהודית בוינה שציינו כי "שר החוץ האוסטרי משתף פעולה בצורה הדוקה עם הקהילה היהודית במדינה, עוד לפני שמונה לשר החוץ, הוא הזמין אותנו לביקור במעונו לקראת ראש השנה, ותמיד הייתה לו פינה חמה עבורנו" אמר אוסקר דויטש נשיא הקהילה היהודית בוינה.

שר החוץ האוסטרי הוסיף "הקהילה היהודית היא אמנם קהילה קטנה - אבל פעילה ואיכותית".

הרב הראשי דוד לאו אמר כי הוא "מברך אותם שהגיעו לישראל בעיקר בימים של חג הפסח, אנו תמיד צריכים לזכור מהחג הזה ומחגי ישראל בכלל, את העבר המר שעברו בני עמנו במהלך ההיסטוריה ולהנציח את המסורת הזו גם לדורות הבאים, במדינות העולם מלמדים על הספינות בהם הגיעו אבותיהם לארצם, אצלנו כבר אלפי שנים שאנו לא רק כיצד הלכו אבותינו במדבר, אלא מה אכלו. אנו אוכלים את המרור והמצה ואנו זוכרים כל פרט שעברו אבותינו ובני עמנו במצרים. אנו נמשיך לזכור זאת לאורך הדורות כי זהו סוד קיומנו כעם יהודי".

שר החוץ האוסטרי אמר כי "נחשף בשהותו בישראל למנהגי חג הפסח, גם במטוס וגם בבית המלון הסבירו לנו על החג המיוחד הזה ועל אכילת המצות, המנהג לשמר את המסורת העתיקה של העם היהודי היא מיוחדת במינה ואני יודע על רבים מקרב יהודי וינה המקפידים על קיום חג הפסח". שר החוץ הודה לרב הראשי על האירוח ואמר כי הוא ומדינתו יעשו מה שניתן לסייע לשלום האזורי ולעם היהודי. הרב לאו הודה לשר החוץ על הגעתו ואמר כי ישתף פעולה בכל יוזמה שתוכל לסייע בקירוב בין העמים, "אנו עושים זאת, ונמצאים בקשר עם מנהיגים נוצריים ומוסלמים ואנו נמשיך לעשות מה שניתן כדי שמעגל שפיכות הדמים האזורי ייפסק".

בסיום הביקור, העניק שר החוץ האוסטרי הגדה מיוחדת שעוצבה בידי אמן אוסטרי לרב הראשי. הרב לאו השיב לו בתמונה של המקומות הקדושים בישראל מעוצבים בצורה של יונת השלום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר