עיריית תל אביב הזהירה מאות בתי עסק: אל תפתחו ביום שבת

עיריית תל אביב הפיצה מאות מכתבי התראה לבעלי עסקים ברחבי העיר, והזהירה אותם מפתיחה בימי שבת. "נדרשנו להפעיל אמצעי אכיפה נוספים על מתן קנסות" (חדשות, מקומי)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
ראש עיריית תל אביב רון חולדאי (צילום: פלאש 90)

מזהירים מחילול השבת: שלושה ימים אחר הוראת שר הפנים גדעון סער על איסור פתיחת עסקים ומרכולים בשבת, עיריית תל אביב-יפו חילקה הבוקר (רביעי) התראות ל-311 בתי עסק, מתוכם 186 חנויות קטנות, קיוסקים ופיצוציות, ול-125 מינימרקטים, ובכלל זאת 37 סניפים של הרשתות הגדולות- am:pm, טיב טעם וסופר יודה.

במכתב שעליו חתום אלחנן משי, מנהל אגף לרישוי עסקים ורשות הרישוי, הוסבר לבעלי החנויות כי החוק החדש אוסר לעבוד בשבת: "חוק עזר לתל אביב -יפו (פתיחתן וסגירתן של חנויות), התש"ם -1980 (להלן: "חוק העזר") אוסר לפתוח עסקים, לרבות בתי מסחר, בימי שבת ומועדי ישראל".

"בעקבות הליכים משפטיים שננקטו כנגד מדיניות האכיפה של עיריית תל אביב-יפו בנוגע לאיסור הנ"ל נדרשה העירייה על ידי בית המשפט העליון להפעיל אמצעי אכיפה נוספים על מתן קנסות ובכלל זה הגשת בקשות לבית המשפט למתן צווי איסור פתיחה כנגד עסקים הפתוחים בימי שבת ומועדי ישראל בניגוד לחוק העזר". נכתב עוד.

"בנוסף לאמור", כותב האחראי על רישוי העסקים בעירייה, "שר הפנים פסל את התיקון לחוק העזר ביחס לעסקים מסוג "מרכולים", עליו החליטה מועצת העירייה, שאמור היה לאפשר את פתיחתם במספר רחובות בעיר ובכמות מוגבלת בכל רחוב. יובהר כי "מרכול" הינו כל עסק לממכר מזון שלא לצריכה במקום (מכולות, פיצוציות וכיו"ב)".

לאור זאת מסביר מנהל אגף לרישוי עסקים ורשות הרישוי כי "בנסיבות אלו העירייה מחויבת לפעול כמצוות בית המשפט ולנקוט באופן מיידי באמצעי אכיפה, לרבות הגשת בקשות לצווי איסור פתיחה בימי שבת ומועדי ישראל כנגד עסקים שלא יענו להתראות וימשיכו לפעול בניגוד לחוק העזר".

יוזכר כי בעקבות פסיקת בית משפט העליון לפני שנה, בה נטען כי עיריית תל אביב יפו אינה אוכפת את האיסור על פתיחת עסקים בשבת, שינתה הנהלת העירייה בחודש מרץ האחרון את חוקי העזר והסדירו כחוק את פתיחת המרכולים בשבת.

אלא שחוק העזר העירוני המתוקן נדרש בנוסף גם לאישורו של שר הפנים שבחר לקבל אותו באופן חלקי. בנוגע למתחמים המסחריים בנמל ת"א ובנמל יפו וכן במתחם התחנה בשכונת נווה צדק וחנויות הנוחות הסמוכות לתחנות דלק קיבל סער את עמדת עיריית ת"א ואישר את החוק החדש אלא שבנוגע לפתיחת המרכולים סירב בנחרצות שר הפנים לאשר את החוק החדש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר