המחבל חוסל ביריות

פיגוע טרקטור בירושלים: אברך חרדי נהרג וחמישה נפצעו קל

המתח לשיא: ערב תשעה באב, אדם אחד נהרג וחמישה בני אדם נוספים נפצעו באורח קל בפיגוע דריסה ברחוב זקס בירושלים ליד כיכר זוועהיל • הפיגוע בוצע בידי נהג טרקטור שיצא מאתר בניה סמוך והצליח להפוך אוטובוס שעמד בסמוך • המחבל חוסל ביריות על-ידי שוטרים (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

מתח שיא בירושלים: אברך חרדי אחד נהרג וחמישה נפצעו באורח קל בפיגוע דריסה עם טרקטור במרכז העיר ירושלים. המחבל חוסל ביריות ונהרג במקום.

ערב תשעה באב כאשר עשרות אלפים צפויים הערב (שני) לעלות אל רחבת הכותל המערבי, נהג טרקטור ערבי ביצע פיגוע דריסה במרכז העיר.

נהג הטרקטור החל להשתולל מעט לאחר השעה 13:30, כאשר יצא מאתר בניה סמוך, פגע עם הכף באדם החרדי שמאוחר יותר נהרג, העיף עמוד חשמל ופגע והמשיך לכיוון תחנת האוטובוס ברחוב זקס בסמוך לכיכר זוועהיל.

בשלב זה פגע ברכב פרטי ולאחר מכן פגע באוטובוס של חברת "עילית" קו 291, הנוסע מירושלים לעיר ביתר עילית, והפך אותו.

הנהג נורה על ידי שני שוטרים ולוחם יחידת נחשון של שב"ס שחלפו במקום. תחילה נורו לעברו שתי יריות אך כאשר היה נראה כי הוא ממשיך בניסיון הפיגוע נורו לעברו יריות נוספות עד שחוסל.

כוחות משטרה גדולים הגיעו למקום ופתחו בסריקות לאיתור חשודים נוספים שאולי היו מעורבים בפיגוע.

כוחות ההצלה טיפלו בסמוך לאתר הבניה באדם חרדי שנפגע באורח אנוש מהטרקטור, אך לאחר מאמצי החייאה נאלצו כוחות ההצלה לקבוע את מותו. בנוסף, כוחות ההצלה טיפלו בחמישה נפגעים באורח קל, בהם נהג האוטובוס ואחד מהשוטרים.

האוטובוס שהיה בתחנה והתהפך, היה באותה שעה ריק מנוסעים מאחר ומדובר באחת התחנות הראשונות שלו ובכך כפי הנראה נמנע אסון גדול יותר.

לוחם הנחשון רס"מ אריאל טוויטו, שחזר את האירוע וסיפר: "הגענו למקום, אזרחים צעקו 'פיגוע פיגוע'. ראיתי שנהג הטרקטור נועץ את הכף באוטובוס, התחלתי לירות לעברו... ירד לו דם מהפה. זינקתי על הטרקטור והמשכתי לירות".

"לפתע הוא עשה חצי סיבוב והעיף אותי", מספר טןויטו, "נשכבתי על הגב... לפתע ראיתי שהוא מקרב אליי את הכף כדי לפגוע בי. חילצתי את עצמי והמשכתי לירות לעברו כשבמקביל הצטרפו לירי עוד שני שוטרים...".

מפקד מחוז ירושלים, ניצב יוסי פריינטי, הגיע לזירה ואמר כי "המחבל יצא מאתר הבנייה ודרס אזרח שמד"א קבעו את מותו. לאחר מכן הוא נתקל באמצעות הכף שלו באוטובוס והפך את האוטובוס על צדו. לוחם של יחידת נחשון של שירות בתי הסוהר ושני שוטרים הבחינו בטרקטור שמשתולל, הבינו את מהות האירוע, ירדו מכלי הרכב ופתחו באש לעבר נהג הטרקטור. נהג הטרקטור נהרג. בסופו של דבר נמנע כאן אירוע חמור מאוד בגלל התגובה של לוחם נחשון ושני השוטרים. אנחנו ושירות הביטחון הכללי עורכים חקירות".

אחד הנוכחים אומר ל"כיכר השבת" כי "מדובר פה פשוט בנס. מדי יום בשעה זו יוצאים מאות אברכי ישיבת מיר אל הכיכר הסמוכה בדרכם לביתם, והעובדה שלא קרה פה אסון גדול יותר היא נס משמים".

נחום ברנשטיין סגן ראש סניף 'ירושלים' של איחוד הצלה מספר: "ביצענו החייאה בתוך אתר הבנייה על אברך חרדי שנפגע אנוש לאחר שככה"נ נדרס ע"י הטרקטור לפני שיצא להפוך את האוטובוס וביצע את הפיגוע, לאחר החייאה ממושכת נקבע מותו, אפשר לומר כי האירוע הסתיים בנס ללא הרוגים או נפגעים נוספים, בשלב זה האירוע בשליטה - כוחות גדולים של משטרה ומתנדבי איחוד הצלה במקום".

בתגובה לניסיון פיגוע הטרקטור באוטובוס לביתר עילית, אומר רה"ע ביתר מאיר רובינשטיין: "זו פעם שנייה בתוך שבוע שניצלנו בחסדי שמים מפיגוע רצחני. אין לי ספק שהנס הינו בזכות האחדות בעם ישראל בכלל ובביתר בפרט. אין כלי מחזיק ברכה יותר מהשלום, ודווקא בימי פורענות עלינו להתחזק באהבת ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר