מסתמן: תל אביב תהיה סגורה בשבת הקרובה

עיריית תל אביב הגישה בקשה לבית המשפט להוציא צווים המורים למרכולים הגדולים להימנע לחלוטין מפתיחת שעריהם בשבת. ראשי מרכולים: "בעלי החנויות יחששו" (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ראש עיריית תל אביב רון חולדאי (צילום ארכיון: פלאש 90)

לאחר שבתחילת השבוע מועצת עיריית תל אביב השירה את התיקון לחוק העזר העירוני ומתן היתר ל-165 עסקים לחלל את השבת, הגישה הבוקר (רביעי) עיריית תל-אביב למרכולים הגדולים צווי סגירה בשבתות וחגים.

תחת הכותרת "בקשה להוצאת צו איסור פתיחת עסק בימי מנוחה במעמד צד אחד", מבקשת העירייה מבית המשפט שיוציא צו המורה למרכולים הגדולים להימנע לחלוטין מפתיחת שעריהם בימי המנוחה בניגוד לחוק העזר העירוני.

כזכור, לפני כשבוע הגישו בהתאחדות בעלי המכולות והסוחרים הקטנים בקשה לביזיון בית המשפט זאת בטענה שהעירייה אשמה בביזיון מאחר ולא חילקה את הקנסות הקבועים בחוק.

בעלי העסקים המקומיים מביעים את "חששם" כי בעקבות הצעד שנקטה הבוקר העירייה הרי שהשבת תהיה העיר סגורה על מנעול ובריח. "בעלי החנויות יחששו מהקנסות ולא יעזו לפתוח בשבת", אומרים ראשי המרכולים לכלי התקשורת.

מנגד, בעיריית תל אביב מגיבים על כך כי "לאור פסיקת בית המשפט ואי אישור החוק שהציעה עיריית תל אביב יפו על ידי שר הפנים, אין מנוס מנקיטת ההליכים. השבוע אישרה מועצת העיר הצעה נוספת להסדרת שירותי המרכולים בשבת, אנו מקווים שהיא תאושר בקרוב".

במקביל, מגלים עדיין במטה המאבק של הסוחרים הקטנים פסימיות באשר לאמינותה של העירייה לאכוף כראוי את החוק, שם אומרים כי "רק מבחן התוצאה והמציאות יוכיחו האם עיריית ת"א מתכוונת אכן לאכוף את החוק ולאפשר שיווין מלא לעובדים ולעסקים הקטנים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר