בעקבות "כיכר השבת"

ביבי על הארוחה במסעדת החזיר: "נכנסים לי לצלחת"

ראש הממשלה נתניהו הגיב לפרסום ב"כיכר השבת" לפיו אכל במסעדה המגישה לאורחיה בשר חזיר ושקצים, וזעם על כך ש"נכנסים לו לצלחת". נתניהו טען עוד כי הוא שומר כשרות: "אנחנו שומרים על זה ואני שומר על זה וככה אני נוהג ואני חושב שזה נכון לעשות - גם כראש ממשלת ישראל וכמשפחה יהודית" (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
נתניהו (צילום: פלאש 90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לפרסום ב"כיכר השבת" לפיו סעד עם מקורבו איל ההון שלדון אדלסון במסעדה המגישה לאורחיה בין היתר רצועות חזיר קריספי, שקצים ומאכלים נוספים האסורים על פי ההלכה. ראש הממשלה הביע את זעמו על כך ש"נכנסים לו לצלחת" וטען כי הוא שומר על כשרות. את הדברים אמר נתניהו בראיון לעמית סגל בחדשות ערוץ 2.

קרא עוד:

"אני מקפיד לא רק בבית ראש הממשלה ובאירועים פומביים, ציבוריים, גם באירועים פרטיים אני לא אוכל מאכלים לא כשרים" אמר נתניהו לסגל. "יש לי גם שני משגיחי כשרות לפחות, צמודים אליי" אמר בציניות כשהוא מתכוון לבניו.

לדבריו: "אנחנו שומרים על זה ואני שומר על זה וככה אני נוהג ואני חושב שזה נכון לעשות, גם כראש ממשלת ישראל. אבל מעבר לזה, ככה אנחנו נוהגים כמשפחה יהודית".

נתניהו נשאל על מה שוחח עם בפגישתו עם אדלסון ואמר: "השיחה הייתה על עניינים פרטיים, על ענייני ידידות, ואני לא נכנס בכלל לפרטים בשיחות. נכנסים אצלי לפגישות, לצלחת, כבר היו אצלי באיזה נייר טואלט משתמשים. יש לי פתרון בשביל זה - בסוף נשים כאן מצלמות של ריאליטי ונפתור את הבעיה לכולם".

כזכור, מבדיקה שערך אתר "כיכר השבת" עלה כי במסעדת "Fresco by Scotto" בה סעדו נתניהו ואדלסון מוגשים בין היתר: שוק וירך חזיר, ממולח ומיובש, מבוש עם גבינה מוצרלה ופרמזן ברוטב מתוק מתובל המוגש עם פסטרמת חזיר; קציצות ברווז ממולאות בגבינה קשה, גבינה איטלקית וגבינת שמנת המוגשות עם פטריות ובשר עגל ברוטב יין ודובדבן; סרטן קר עם לימון, שעועית לבנה ורצועות חזיר קריספי. נתניהו הזמין לאכול צלעות עגל.

גורמים בקהילה היהודית בארה"ב אמרו בתגובה ל"כיכר השבת" כי הם "חשים בושה" בכך שראש הממשלה המייצג את המדינה היהודית בחר לסעוד בפרהסיה דווקא במסעדה בה מוגשים סרטנים, פירות ים וחזיר. "אנחנו מצפים מאדם הנושא בתפקיד הכי רשמי שמייצג את ישראל לנהוג כבוד באוכלוסייה האורתודוקסית הגדולה באמריקה ולפחות לשמור על מראית עין שתכבד את הציבור הזה ואת כללי המנהג היהודי".

לשכת ראש הממשלה לא הגיבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר