פצועי מפולת השלגים בנפאל נחתו בישראל

ימים אחדים אחרי אסון סופת השלגים בנפאל, נחת לפנות בוקר בישראל מטוס הפינוי שהמריא מקטמנדו ועליו שבעה מפצועי הסופה הקשה שפונו להמשך טיפול בבית החולים (אקטואליה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: דוברות מד"א)

ימים אחדים אחרי אסון סופת השלגים בנפאל, נחת לפנות בוקר (ראשון) בישראל מטוס הפינוי שהמריא מקטמנדו ועליו שבעה מפצועי הסופה הקשה שהתחוללה בהרי ההימלאיה.

במקביל נמשכים החיפושים אחר תיירת ישראלית ויש חשש כבד לחייה לאחר שנכחה בפסגת ההר. החשש הוא כי היא נמצאת עדיין בפסגת ההר ולפי בני המשפחה, המדריך שהיה עמה ועם מטיילים נוספים עזב אותה לבדה.

כוחות החילוץ עושים מאמצים לאתרה והחיפושים אחריה ואחרי נעדרים נוספים נמשכים כל העת למרות מזג האוויר המקשה על החיפושים.

שישה מהפצועים שנחתו בישראל סבלו מפגיעות קור בדרגות שונות, כאשר אחד מהפצועים סובל גם מפגיעות בגב ובחזה, ובנוסף אליהם הוטסה ארצה מטיילת שראייתה נפגעה. הפצועים פונו על-ידי אמבולנסים של מד"א לבתי החולים הדסה עין כרם ו'שיבא' בתל השומר להמשך קבלת טיפול רפואי.

ד"ר רפי סטרוגו מסר בתום המבצע כי "הפצועים קיבלו טיפול מעולה. הרופאים בנפאל לא חסכו בדבר, התייעצו עם מומחים בינלאומיים והשתמשו בתרופות חדשניות ואף ניסיוניות כשצריך. עם זאת מדובר בבית חולים קטן ולכן נערכנו לסייע להטסת הפצועים ארצה בהקדם האפשרי, בתיאום וסיוע של השגרירות, משרד החוץ וחברות הביטוח השונות".

לדבריו, "מלבד הפצועים פגשנו בנפאל ישראלים רבים שהגיעו לחבק ולסייע, בין אם מטיילים שהיו במדינה או משלחות שהגיעו מהארץ. הרופאים המקומיים נדהמו מעצמת החיבוק שהפצועים הישראלים מקבלים מחבריהם וסיפרו לי שמעולם לא נתקלו בעצמה כזו של מחויבות הדדית בין אזרחי מדינה. אני מקווה שכל הפצועים יתאוששו במהרה".

כלי תקשורת בנפאל דיווחו כי לא מעט מהמטיילים שהגיעו לאזור החילוץ - פונו לבתי החולים המקומיים להמשך קבלת טיפול רפואי וכי כאמור נמשכים החיפושים אחרי מטיילים נוספים. מספרם של המטיילים שחולצו עומד על מאתיים.

בתוך כך, נקבע מועד הלווייתו של נדב שהם ז"ל שנמנה על שלושת ההרוגים הישראלים באירוע. הלוותי תתקיים הבוקר (ראשון) בשעה 11:00 בבית העלמין במצפה הושעיה. גופתיהם של השניים הנוספים: תמר אריאל ואגם לוריא, יגיעו ארצה מחר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר