חקלאי שניזוק מהברד: "עבדנו בהיתר מכירה, לא יהיו רווחים בקרוב"

מטע שניזוק מהברד הכבד אמש בקריות נעבד גם בשנת השמיטה תחת 'היתר מכירה'. בעליו בשיחה ל"כיכר השבת": "לא נוכל להרוויח ממנו בקרוב, אך העובדים יקבלו שכר" (חדשות,ארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)

נזק הכבד לחקלאים בעקבות הברד בקריות: חורף תשע"ה החל לתת בימים האחרונים את אותותיו, כשאמש (שני) בשעות הבוקר ירד ברד כבד במיוחד באזור הקריות בצפון הארץ וגרם לנזקים לחקלאיים ולכלי רכב ומבנים. הברד, בדמות גבישי קרח גדולים, גרם נזק של מאות אלפי שקלים, כך להערכת החקלאים.

אחד מהנפגעים הוא החקלאי שחר גולדברג, שאמר בשיחה עם "כיכר השבת" כי העבודות בשנת השמיטה במטע נעשו בכפוף להיתר מכירה: "העובדים היו בשטח בזמן שבו התרחש הנזק", אמר גולדברג והדגיש כי העובדים יקבלו את שכרם: "הם עובדים אצלי במשכורת קבועה כך שאין להם בעיה".

גבישי ברד בקריות, אתמול (צילום: אורית מרזל, ynet)

כידוע, היתר מכירה מתיר לפי חלק מהרבנים עבודה בשנת שמיטה, ומטרתו להפקיע את דין השמיטה לפיו עבודה חקלאית בארץ ישראל אסורה במשך השנה. בעזרתו החקלאים - לפי פסיקות מסויימות - יכולים להמשיך לעבוד בקרקע משום שהאדמות החקלאיות נמכרות לגוי למשך שנה.

סביב היתר זה התנהל פולמוס הלכתי אדיר בקרב פוסקי הלכה אשכנזים וספרדים, ועד היום לא שוררת הסכמה מוחלטת בין הפוסקים. לצד הרבנים הסוברים כי מותר לעשות היתר שכזה ולעבוד בשנת השמיטה, ניצבים מרבית הרבנים החרדים השוללים זאת.

הברד בקריות אמש (צילום: אורית מרזל, ynet)

שחר סיפר כי "נגרם לנו נזק רב בשדות החקלאיים. במטעי האפרסמון נזק של 150 דונם, ובשדה חקלאי אחר נגרם נזק של 450 דונם. שמעתי שנגרמו נזקים באזורים נוספים".

לדבריו, הנזקים נאמדים בסכום רב אך הביטוח מכסה זאת. "חלק מהפרי נפגע מהברד ומדובר בנזק גדול הנאמד בערך בחצי מיליון שקל רק לשדה החקלאי שלי. יש לנו רשת ביטחון ואנחנו נפוצה על חלק מהנזקים - אך לא נוכל להרוויח בזמן הקרוב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר