מפחדים? כך תוציאו רישיון נשק

במקום לפחד מהמחבל המטורף התורן שידרוס, ידקור, ישסף, יירה בכם, עדיף להוציא רישיון לנשק ופשוט לשלף את האקדח בזמן הנכון ולחסל אותו. קבלו את המדריך המהיר להוצאת רישיון נשק, גם אם לא עשיתם צבא (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

הפיגועים האחרונים העלו גם אצל בכירי המשטרה, את ההבנה כי אזרחים נושאי נשק ברישיון צריכים להיות במקומות ציבוריים כדי למנוע את הפיגועים האכזריים שעושים מרצחים מטורפים מקרב הציבור הערבי. העדר המודיעין והספונטניות של חלק מן הפיגועים מקשים על מניעתם. קשה שלא לחשוב מה היה קורה אם בבית הכנסת 'קהילת בני תורה' בהר נוף, היה אחד מן המתפללים נושא נשק ומחסל את המרצחים הנתעבים.

אז אם גם אתם חשבתם ל'עמוד על נפשכם' כנגד הפורעים הערבים, ולעשות סוף לחופשיות בה מחבלים ערבים רוצחים יהודים בראש חוצות, לפניכם המדריך המלא להוצאת רישיון נשק במדינת היהודים. כן. גם אם לא עשיתם צבא.

כך תשיגו רישיון לנשק

ראשית, יש להקדים, ישראל היא לא ארצות הברית, ואין 'זכות חוקתית' לאדם להחזיק נשק לצורך הגנה עצמית. אבל למרות כל הבעיות, עם המון אורך רוח תוכלו להשיג את הרישיון.

תנאי סף:

1. עליכם להיות תושבי קבע בארץ לפחות שלוש שנים.

2. בגיל 27 לפחות (גיל 21 מספיק לאלו שעשו שירות לאומי/אזרחי/צבאי).

הבירוקרטיה:

בשלב הראשון יש להשיג מספר טפסים, אותם תוכלו למצא כאן. בטפסולוגיה תצטרכו להצהיר כי בריאותכם תקינה ולהחתים את הרופא כי הוא מאשר שאתם כשירים לשאת נשק.

לאחר שתשיגו את כל הטפסים והאישורים ועקבתם אחר כל ההוראות והדרישות של המשרד, תצטרכו להעביר את הבקשה לפקיד במשרד לביטחון הפנים, שיצטרך לאשר אותה. היה וזה קרה, הבקשה תעבור למשרד הבריאות ולמשטרה, שיצטרכו גם הם לאשר אותה על סמך בדיקות שהם יעשו.

אם עברתם את כל הבירוקרטיה ונשארתם בחיים, נותר לכם רק ללכת למטווח הקרוב באזור מגוריכם, להתאמן, לשלם אגרה והרישיון אצלכם ביד.

למי מותר לשאת נשק?

בלינקים הקודמים תוכלו לראות את כל התבחינים-קריטריונים לקבלת הרישיון. אך בין הטפסים תצטרכו למלא אחד שמעיד על כך שקיימת עילה מוצדקת מצד המשרד לביטחון פנים להעניק לכם נשק.

לפניכם הקריטריונים המרכזיים:

1. אדם המתגורר או עובד ביישוב שהוכרז על ידי המשרד לביטחון הפנים כיישוב זכאי. (יש לצרף, אישור מאת הרשות המוניציפאלית על תושבות בישוב; כל מסמך אחר שיידרש להוכחת העילה – על פי שיקול דעתו של פקיד הרישוי).

באופן עקרוני, תושבים מעבר לקו הירוק נמצאים בתוך רשימת הזכאים, אך יש לבדוק כל יישוב בנפרד בלשכת משרד הפנים של אותו אזור.

2. כבאי / עובד מד"א.

3. שירות מילואים ביחידות מיוחדות​.

4. והכי חשוב, גם אם אתם לא מוביל חומרי נפץ, או מחזיקים באקדח למזכרת, ניתן לבקש בקשה מיוחדת לאישור החזקה בנשק. על ידי פניה והמלצה פרטנית ומפורשת של עוזר ראש אג"מ או ראש חטיבת האבטחה במשטרת ישראל, או גורם מוסכם בגוף בטחוני אחר, אל ראש האגף לרישוי כלי ירייה; כל מסמך אחר שיידרש להוכחת העילה – על פי שיקול דעתו של ראש האגף לרישוי כלי ירייה​.

כמה זה עולה לנו?

להחזיק ברישיון לנשק עולה לא מעט. עם חידוש הרישיון לנשק פעם ב-3 שנים תדרשו לשלם סכומים העומדים בסביבות 600 שקלים. הסכום הכולל מתחלק בין, אישור רפואי, אישור הכשרה במטווח (עלות ההכשרה בסביבות 350 שקלים) ואגרה של שישים שקלים.

אחרי כל זה, ישנה גם את ההוצאה על האקדח (אפקטיבי, שיכול גם להרוג את המחבל ולא רק לשרוט אותו), שעומדת בסביבות 2,500 שקלים לאקדח פשוט מאוד ועד ל-4,500 (ומעלה) לאקדח איכותי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר