חילוץ לילי

הצעירים שחולצו מנחל אוג: "נפלנו והתחלנו להיסחף"

שעות של חרדה, פחד וקור עברו על שני צעירים שנתקעו בשיטפון בנחל אוג שבצפון ים המלח, עד שחולצו על-ידי לוחמי יחידת 669 בסיוע מסוק ומתנדבי יחידת החילוץ מגילות. "הגענו לשלב שנפלנו למים והתחלנו להיסחף ואז זזנו הצידה. התקדמנו והגענו לשלב שאי אפשר לעבור", סיפר אחד הצעירים (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: גיל יוחנן - ynet)

שעות של חרדה, פחד וקור עברו אמש (רביעי) על שני צעירים שנתקעו בשיטפון בנחל אוג שבצפון ים המלח, עד שחולצו על-ידי לוחמי יחידת 669 בסיוע מסוק ומתנדבי יחידת החילוץ מגילות.

מיד לאחר החילוץ הדרמטי שנמשך שעות ארוכות, הועברו הצעירים בית החולים "קפלן" ברחובות כשמצבם מוגדר טוב.

באתר ynet דווח כי במחוז ש"י של המשטרה החליטו לזמן את הנערים שחולצו לבירור במשטרה כדי לבדוק את נסיבות האירוע. מפקד המחוז ניצב קובי כהן אמר כי מדובר במעשה לא אחראי של הנערים שהגיעו למקום ללא תיאום מראש ובתנאי מזג אוויר קשים.

אחד הצעירים, התקשר ליחידת החילוץ מגילות, וביקש את הסיוע שלהם להיחלץ מהשיטפון המאיים. הצעיר סיפר כי יצאו לטיול בשעה 13:00 בצהריים ממצפה יריחו, שם התחילו את המסלול ברגל ולקראת הערב הלכו הליכה מהירה בתוך המים.

"כל ההמשך כולו מים בגובה של מטר וחצי. אנחנו לא ברכב, אנחנו לבד. אנחנו בהליכה. הלכנו ממצפה יריחו. אנחנו כבר שלוש שעות ממשיכים בנחל. המשכנו עכשיו והגענו לשלב של סיבוב. לא רואים המשך והמים מגיעים לגובה מטר וחצי. מה לחזור? התחלנו לעלות על קיר שיפוע, אבל אנחנו לא יכולים לעלות עליו", סיפר הצעיר ליחידת החילוץ.

הצעיר המשיך ואמר: "תשמע, אני אגיד לך את האמת כבר שעת לילה, אין כוח. אני לא יכול להישאר פה ללילה. אני עשיתי את המסלול הזה כבר שבע פעמים אני מכיר את התוואי. אם אתה רוצה להסתובב אז אני צריך לצאת מהמים כי אנחנו יכולים להיסחף בזרם. אין כאן אבנים שאני יכול להיתמך בהם".

"היו חלקים ששחינו, היו חלקים שחצינו, הגענו לשלב שנפלנו למים והתחלנו להיסחף ואז זזנו הצידה. התקדמנו והגענו לשלב שאי אפשר לעבור רק בתוך המים. אנחנו לפני הסימון השחור", סיפר הצעיר.

נועם אלדן, מפקד יחידת חילוץ מגילות שנכנס לערוץ הנחל כדי לסייע בחילוץ הצעירים, סיפר לאחר החילוץ הדרמטי: "סיימנו חילוץ מורכב ומסובך, כאשר הנחל זורם בעוצמה ושני חבר'ה מצאו עצמם באמצע הנחל. צוות ירד לנחל וניסה לחלץ את השניים שהיו תקועים על אי. היינו 20 מטר מהם ותקשרנו באמצעות צעקות. הם צעקו שקר להם, שהם בסדר והם רוצים אוכל. החילוץ היה מורכב וקשה והוא סיכן את האנשים שלנו. אז לבסוף מגיע מסוק עם לוחם 669 שחובר אליהם קושר אותם ומחלצים אותם".

אחד המחלצים סיפר כי הם זיהו את הצעירים באמצעות משחק של פנסים ובדרך לא דרך הגיעו כמה מטרים מעליהם. "הייתה זרימה חזקה ולכן אי אפשר היה לדלג אליהם או לדבר איתם בגלל הרעש של הזרימה", סיפק יונתן קליף, "ניסינו לחץ אותם באמצעות סירה ריקה ששלחנו אליהם, אבל היא התהפכה. ניסינו גם להעביר ביגוד חם ומכשיר קשר, אבל השטף לא אפשר. לכן אז נכנס המסוק לפעולה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר