פרס ליהודה גליק באירוע לציון יום זכויות האדם

לראשונה מאז שוחרר מבית החולים, יהודה גליק השתתף באירוע ציבורי של תנועת "אם תרצו", לציון יום זכויות האדם הבינלאומי. באירוע קיבל גליק פרס על פעילותו (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
יהודה גליק באירוע לציון יום זכויות האדם הבינלאומי עם רונן שובל מייסד 'אם תרצו' (צילום: תנועת 'אם תרצו')

לראשונה מאז ששוחרר מבית החולים והליך שיקום בביתו, פעיל הר הבית, יהודה גליק, יצא מביתו להשתתף באירוע לציון יום זכויות האדם הבינלאומי, שם קיבל פרס על פעילותו.

האירוע התרחש אתמול (רביעי) בבית התפוצות בתל אביב, על ידי תנועת "אם תרצו", מדובר היה בכנס הציוני השני לזכויות אדם. במהלך האירוע קיבל גליק פרס למען זכויות אדם מתנועת "אם תרצו" על פועלו למען זכויות אדם של יהודים בהר הבית.

גליק התקבל במחיאות כפיים רבות הודה על הפרס ואמר "מחיאות הכפיים לא מגיעות לי, הן מגיעות לקדוש ברוך הוא. זוהי הפעם הראשונה שאני יוצא מהבית לא על מנת לקבל טיפול בבית החולים. אני רוצה להודות על התמיכה והחיבוק במהלך כל הזמן הזה".

במהלך האירוע דובר רבות על נושא עלייה להר הבית וזאת בנוכחותו של גליק. ארנון סגל, עיתונאי ופעיל למען הר הבית מנה את הסנקציות על יהודים בהר הבית על ידי המשטרה: " אסור להתפלל, אסור להשתחוות, אסור להניף דגל ישראל אבל דגלי דאע"ש מסתובבים שם חופשי. היהודים בהר הבית הם דרג ג': הכי גבוהים הם המוסלמים, אחר כך תיירים ובסוף בתחתית הסולם יש יהודים דתיים".

בחודש שעבר הובא גליק אל בית החולים "הדסה עין כרם" במצב קשה מאוד, לאחר שמועתז חיג'אזי, פלסטיני ממזרח ירושלים, התנקש בו בזמן שיצא ממרכז מורשת בגין בירושלים לאחר סיום כנס למען הר הבית.

חיג'אזי ניגש לגליק, לאחר כנס למען עלייה להר הבית, הביע את התנצלותו על מה שהוא עומד לעשות, אמר לו כי הוא מעצבן אותו וירה בו. לוחמי ימ"מ בשיתוף השב"כ פשטו על ביתו של חיג'אזי וחיסלו אותו בקרב יריות.

מאז הפיגוע רופאי בית החולים נאבקו על חייו של גליק שנפצע קשה מאוד בפיגוע. בימים הראשונים גליק היה בסכנת חיים וככל שנקף הזמן מצבו השתפר פלאים וכאמור הוא שוחרר מבית החולים ואתמול זו הייתה היציאה הראשונה מביתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר