צפת: רבנים חוששים לחילול קברים

רבני צפת יוצאים למאבק חדש נגד חילול הקברים שעתיד לטענתם להתרחש בבית העלמין בעיר וזאת כחלק מהשיפוצים אותם מובילה תאגיד המים פלג הגליל. דובר התאגיד: "ביצענו עבודה חשובה בשיתוף רבנים" (אקטואליה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
בית קברות בצפת (צילום ארכיון: יוסף חי, חדשות 24)

רבני צפת יוצאים למאבק חדש נגד חילול הקברים שעתיד לטענתם להתרחש בתקופה הקרובה בבית העלמין בעיר וזאת כחלק מהשיפוצים אותם מובילה תאגיד המים פלג הגליל.

המאבק החל בעקבות הכוונה לשפץ את מערכות הביוב ולהתקינם בבית העלמין עצמו בסמוך לקברים. החשש בקרב הרבנים הוא כי צינורות הביוב יעברו במסוך לקברים ובמידה ויתקלקלו בעתיד יהיו קברים שיחוללו בעקבות כך.

במודעה שכותרתה "על אלה חרדה הארץ", שהתפרסמה הבוקר בעיתון 'המבשר', נכתב: "ע"ד שמועה נוראה כי באה שזוממים להעביר צינורות ביוב דרך בית החיים העתיק של עיה"ק צפת תובב"א, החרש לא אוכל. זלעפה אחוזתנו מי האמין כזאת שימצאו אנשים שמלאם לבכם לעשות כן במקום קדוש ונורא זה, מנוחת כבודם של עירין קדישין תנאים ואמוראים ראשונים כמלאכים גדולי הפוסקים והמקובלים, ובפרט שכפי עדות מהנדסים מומחים ישנו חשש גדול שאם יהיה קלקול עלול זרם המים הזידונים לגרום לחורבן והרס גדול להרבה קברים".

עוד נכתב במודעה" "ונדע עד כמה חרדו קמאי מכל פגיעה בקברים והזהירו מאוד שהוא סכנה לחיים וחלילה לנו מלשתוק על דבר נורא ואיום זה, וחובה על כל מי שבידו לעשות ולפעול למנוע פירצה ועוולה נוראה זו שתוצאותיו מי ישורנו. וזכות קדושים אשר בארץ המה יגן בעד כל המשתדלים למענם".

עסקנים בעיר מאיימים כי במידה והעירייה לא תמצא פתרון אחר להתקנת צינורות הביוב, עשרות בני אדם יצאו למאבק נגד המהלך.

יורם אבן צור, דובר תאגיד "פלג גליל", מסר בתגובה ל"כיכר השבת": "על מנת לפתור את בעיית הולכת הביוב והשפכים בעיר העתיקה כיאה למאה המודרנית, ועל מנת שהעיר צפת תקלוט את מאות המטיילים המגיעים ביצענו עבודה חשובה בשיתוף רבנים, הרב הראשי ובהיתר של ראב"ד העדה החרדית הגאון רבי משה שטרנבוך, ובנוכחות משגיח צמוד כל היום, התאגיד הוריד מהעיר קו עם צאל גבוה כדי להוביל את השפכים".

לדבריו, "פתרון ארוך טווח זה מונע שפיכת הביוב לאורך בית העלמין. הצינור שהורכב לא יכול להתפוצץ ולא ילכלך את הקברים במקום ולא יגרום למפגע או מטרד למבקרים. הפרויקט אושר על ידי משרד הבריאות, מנהלת הכינרת ברשות המים. את הפרויקט מלווה לצד תאגיד פלג הגליל, מהנדס מוסמך. פלג הגליל פועלת מתוך רגישות וכבוד למקום ולדת".

המודעה ב'המבשר', הבוקר

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר