ירושלים: זיהום אוויר גבוה מאוד ברחוב בר אילן

רחוב בר אילן בירושלים התגלה כאחד המוקדים שנרשמה בהם דרגת זיהום אוויר גבוהה. חבר מועצת העיר מיכאל מלכיאלי מתריע: "אזור בו מתגוררים זקנים ומשפחות עם ילדים" (חדשות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
רחוב בר אילן בירושלים (צילום: נתי שוחט / פלאש 90)

ארגון 'אדם טבע ודין' בדק מהם צירי התחבורה המזוהמים ביותר בישראל ומהבדיקות עולה כי המוקד המרכזי בירושלים שבו נרשמו דרגות גבוהות של זיהום אוויר הינו רחוב בר אילן.

לפי בדיקת הארגון, שבוצעו באמצעות רשתות ניטור האוויר של חברת החשמל, הרשויות המקומיות והמשרד לגנת הסביבה, המצב ברחוב בר אילן הוחמר מאוד בשנים האחרונות עקב העברת עומסי התחבורה הציבורית לרחוב.

מחבר הדו"ח, ד"ר אריה ונגר, ראש תחום אוויר בארגון מסביר כי "הנתונים מראים כי במרכזי הערים הגדולות המזהם העיקרי הוא תחבורה".

לדבריו, "ההתמודדות הממשלתית עם בעיית זיהום האוויר מתחבורה הייתה עד כה בלתי מספקת, והתוכניות שאושרו בנושא היו דלות ומקוצצות. הרמות שנמדדו בארץ עד כה של מזהמים אלו הן גבוהות ולעיתים גבוהות מאד. יש לנו בעיה. יש תקן חדש בעניין אבל צריך לעשות שינויים רבים כדי לעמוד בו".

בעקבות הממצאים, שיגר חבר מועצת העיר ירושלים מיכאל מלכיאלי מכתב בהול לדוד לפלר מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה בו הוא קורא לתכנן מהלכים בשיתוף העירייה והמשרד בכדי ךהביא לשיפור דחוף במצב.

"כידוע לך באזור זה מתגוררות משפחות רבות עם ילדים צעירים שזיהום אוויר בכמות משמעותית זו עלול להביא לפגיעה חמורה באיכות חייהם, חנקן דו חמצני גורם למחלת לב - ריאה, לירידה בתפקודי הריאה, לסימפטומים נשימתיים שליליים אצל ילדים, להחמרה במצבם של חולי אסתמה, לפגיעה באספקת חמצן לגוף ועוד", כותב מלכיאלי במכתבו.

מלכיאלי מוסיף וכותב כי "חשיפה ארוכת טווח לחלקיקים אלו מגבירה גם את הסיכוי לתמותה מוקדמת, בפרט בקרב אנשים הסובלים ממחלות נשימה, יתר לחץ דם ולב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר