המשרד לאיכות הסביבה:"בחיפה אין יותר זיהום אוויר"

מנכ"ל המשרד לאיכות הסביבה דוד לפלר, אמר אמש "מי שמתגורר במרכז הארץ, סמוך לצירי תנועה מרכזיים סובל מזיהום אוויר לא פחות ואולי יותר ממי שגר בחיפה" (חדשות, בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: יוסי זמיר - פלאש90)

אחרי הדו"ח החמור, שקבע כי בחיפה יש תחלואה גבוהה יותר בסרטן, בשל זיהום אוויר גדול יותר מהמפעלים, ואחרי שהעירייה החלה במלחמה במפעלים וניסיון לסגירתם, כעת גם במשרד לאיכות הסביבה חוזרים בהם.

מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, דוד לפלר במסיבת העיתונאים של ארגון הבריאות העולמי בחיפה, כי "2,500 בני אדם מתים בישראל בשנה כתוצאה מהשפעות זיהום אוויר. 50% מזיהום האוויר נובע מתחבורה ואני רוצה לתקן רושם מוטעה שנוצר בתקשורת - מי שמתגורר במרכז הארץ סמוך לצירי תנועה מרכזיים סובל מזיהום אוויר לא פחות ואולי יותר ממי שגר בחיפה".

עוד אמר כי "המאבק של המשרד להגנת הסביבה בזיהום אוויר, כולל פיקוח ואכיפה על פי התקנים המחמירים ביותר באירופה ולכן הצלחנו להוריד ב-70% את זיהום האוויר מתעשייה במפרץ חיפה".

לטענתו, משרדו נלחם "בזיהום האוויר מתחבורה על יד תקנים מתקדמים המחייבים רכבים כבדים לעבור לשימוש בדלק נקי או גז טבעי. על הממשלה ובשיתוף כל המשרדים לזרז מעבר לשימוש בגז טבעי גם בתעשייה וגם בתחבורה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר