מד"א מאשים: "ה.צ.ל.ה" חטף לנו פצוע

מד"א טוען כי אנשי ארגון ה.צ.ל.ה המשתייך למגזר הערבי, פרצו לאמבולנס שלהם ו"חטפו" פצוע. בפנים: ההקלטה הדרמטית (בארץ)

ניצן ארליך | כיכר השבת |
(צילום: אילוסטרציה: פלאש 90. למצולם אין קשר)

היום (רביעי) בשעה 13:53 התקבלה קריאה במוקד מד"א גלבוע, על נער בן 17, "מחוסר הכרה עם פגיעת ראש" סמוך למעיין בנצרת.

צוות אט"ן מד"א ומסוק "להק תעופה" הוזנקו לאירוע. צוות האט"ן הגיע לאירוע תוך מספר דקות ולאחר שייצבו את מצב הפצועה הם התחילו לפנותו לחבירה עם המסוק שנחת בינתיים.

במהלך ההעברה למסוק עצר האט"ן לקבע בפצוע את אינטובציה - החדרת צינורית ופתיחת נתיב אוויר. באותו הרגע הגיע למקום אמבולנס פרטי "ה.צ.ל.ה".

צוות האמבולנס הפרטי פרץ לאט"ן מד"א וסירב לשתף פעולה עם הפרמדיקית ראש צוות הנט"ן, דנה נגלר.

למרות שבצוות האמבולנס הפרטי היה רופא הם לא שעו לפראמדיקית לאפשר לה להמשיך לטפל בפצוע שהיה מורדם ומונשם עם פגיעת ראש קשה ו"חטפו" את הפצוע מהאט"ן והעבירו אותו לאמבולנס. לאור מהומה שפרצה, החשש הכבד לחיי החולה והדאגה לבריאותו המליצה הפרמדיקית לצוות האמבולנס הפרטי לפנותו למסוק שהמתין במנחת.

במוקד מד"א גלבוע התקבל דיווח מביה"ח האנגלי שבנצרת לפיו האמבולנס הפרטי יצר איתם קשר טלפוני והם הנחו אותו לא להגיע לביה"ח אלא לפנותו למסוק.

אולם צוות האמבולנס הפרטי החליט לפנות את הפצוע בעצמו לביה"ח רמב"ם שבחיפה והפצוע שטולטל מאט"ן מד"א לאמבולנס הפרטי, וכל הדרך הארוכה לחיפה איבד זמן ארוך ויקר, במקום להגיע לביה"ח במסוק תוך כ-7 דקות.

במד"א הביעו זעזוע עמוק מדרך ההתנהלות הבריונית של אנשי האמבולנס הפרטי והגישו תלונה חריפה למשטרה בגין ההתנהגות האלימה וחסרת האחריות של צוות האמבולנס הפרטי שהעמיד את הנער בסכנת חיים ממשית. במגן דוד אדום משוכנעים כי גורמי אכיפת החוק יידעו למצות את הדין בחומרה עם צוות האמבולנס הפרטי שפעל בחוסר אחריות משווע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר