הקרב על השבת

ירושלים: הפקחים חילקו מכתבי התראה לבתי מסחר הפתוחים בשבת

פקחים של עיריית ירושלים חילקו מכתבי התראה לבתי מסחר הפתוחים בימי שבת במרכז העיר. במכתבי ההתראה נכתב: "עליך להישמע לחוק על ידי סגירת העסק בימי שבת לצמיתות" (בארץ)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: אביר סולטן, פלאש 90)

פקחים של עיריית ירושלים החלו היום (רביעי) לחלק מכתבי התראה לבתי מסחר במרכז העיר בדרישה לסגור אותן החל מיום שבת, 5 בספטמבר. במידה ובעלי העסקים ייפתחו את עסקיהם בימי שבת, הם צפויים לספוג קנסות ולאחר מכן אף צווי סגירה. כך פורסם ב-ynet.

במכתבי ההתראה נכתב בין היתר: "עליך להישמע לחוק על ידי סגירת העסק בימי שבת לצמיתות". בעלי העסקים אף קיבלו מכתב מעיריית ירושלים בו מוסבר הצעד לאכיפה מוגברת על בתי העסק הפתוחים בימי שבת.

בעירייה מסתמכים על פסיקת בית המשפט העליון בנוגע לעתירת בעלי המרכולים בתל אביב: "בפסק הדין של בית משפט העליון נגד עיריית תל אביב בעניין אכיפת סגירת מרכולים בשבת על פי החוק, קבע בית המשפט העליון כי חלה חובה על הרשות המקומית לקבוע מדיניות אכיפה לאי קיום מסחר בשבת, לעסקים שעל פי חוק העזר אסורה פתיחתם בשבת ובימי מנוחה".

מכתב התראה שנשלח לבעל מכולת (מתוך ynet)

"בהתאם לכך, בהנחיית היועץ המשפטי לעירייה, גיבשה העירייה מדיניות אכיפה על פי אזורים ומאפיינים שונים בעיר, ולפיה הוגדרו אזורים שונים בעיר בהם תבוצע אכיפה מופחתת (עין כרם, תלפיות, עטרות ודרום מערב העיר) ואזורים בהם תבוצע אכיפה מוגברת (השכונות החרדיות, קרית הלאום, הרובע היהודי וחלק ממרכז העיר)".

לפיכך נציין בפניך כי: העסק שלך הינו עסק שעל פי חוק העזר אסורה פתיחתו בשבת על פי הוראות סעיף 3 לחוק העזר שבנדון. הרינו להביא לידיעתך כי העסק שלך מצוי באזור 3, על פי מדיניות האכיפה של העירייה, תחול באזור 3 מדיניות אכיפה מוגברת. עליך להיערך בהתאם. הפיקוח העירוני יחל ביישום המדיניות החל מיום 5.9.15.".

(מתוך Ynet)

כזכור, אמש נחשף בגל"צ כי העירייה עומדת להטיל קנסות על בתי מסחר הפתוחים בשבת במרכז העיר. מדובר בכעשרה בתי מסחר בלבד. בקרב הציבור החילוני זועמים כאמור על ההחלטה, ורואים בה כניעה לחרדים ו"מתנת פיוס" זאת על רקע פתיחת מתחם ה"יס פלנט" בשבתות.

אלא שבעירייה טענו כי המהלך להטיל קנסות על המכולות במרכז העיר החל כבר לפני כתשעה חודשים והוא אמור לצאת לפועל בעוד כשבועיים, זאת ללא קשר לפתיחת ה"יס פלנט".

סגן ראש העיר יוסי דייטש אמר בתגובה ל"כיכר השבת": "עד שאנחנו לא נראה את בתי המסחר נסגרים ואת ראש העיר עומד בסיכומים אנחנו לא נשקוט. אני עדיין לא מאמין שזה ייצא אל הפועל, אלא רק כאשר אני אראה את בתי המסחר נסגרים. ראש העיר לא עושה לנו טובה בזה שהוא סוגר את בתי המסחר במרכז העיר, הוא היה אמור לעשות את זה מזמן. אנחנו דיברנו איתו על זה עוד בקדנציה הקודמת ואז הוא לא עשה בעניין שום דבר".

מעיריית ירושלים נמסר אמש בתגובה ל"כיכר השבת": "פסיקת בית המשפט העליון באשר למרכולים בתל אביב קובעת כי על רשות מקומית חלה החובה לקבוע מדיניות אכיפה לאי קיום מסחר בשבת. על כן הורה היועץ המשפטי לעירייה על הגדרת אזורים שונים בעיר בהם תבוצע אכיפה בשכונות עין כרם, תלפיות, עטרות ודרום-מערב העיר, השכונות החרדיות, קרית הלאום, הרובע היהודי וחלקים ממרכז העיר".

עוד נמסר מהעירייה: "יצוין כי הנושא אינו רלוונטי לשכונות הערביות בעיר. אין כל שינוי בחוק ובסטטוס קוו הנהוג במשך שנים בירושלים, לפיו בשבת פועלים בעיר בתי קולנוע, מקומות בילוי ומסעדות וחל איסור על מסחר ותחבורה ציבורית".

מ"התעוררות" נמסר: "ההחלטה הפתאומית לסגירת המרכולים שבמרכז העיר בשבת לא משאירה מקום לספק שמדובר פה במחיר פוליטי שראש העיר ניר ברקת נדרש לשלם על גבו של ציבור שלם בירושלים, בעקבות פתיחת היס פלאנט. ההחלטה הופכת לתמוהה אף יותר כאשר ידוע כי מתחם היס פלאנט יושב על קרקע פרטית ומופעל על ידי יזם פרטי".

"במרכז העיר עשרות עסקים פתוחים בשבת וכמות מרכולים זעומה שמשרתת ציבור שאינו דתי, תיירים וציבור שאינו יהודי. לא יתכן שראש העיר בוחר לפגוע בחלק גדול מאוד מהאוכלוסיה שבחר בו בגלל רצונו "לפצות" את החרדים ולהעניק להם הישג. אנחנו בהתעוררות נמשיך לפעול ברגישות הראויה לייצג את כלל האוכלסיה הירושלמית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר