"אדם רב פעלים"

לאחר טקס חשאי: ראש המוסד לשעבר נקבר

לאחר טקס אשכבה חשאי שנערך הבוקר לעובדי המוסד, מאיר דגן ז"ל הובא הצהריים למנוחות בבית העלמין הצבאי בראש פינה. ראש הממשלה ספד לו: "מפקד נועז ואדם רב פעלים". צפו בתיעוד (ארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
מאיר דגן (צילום: מארק ישראל סאלם)

לאחר טקס אשכבה חשאי שנערך הבוקר (ראשון) לעובדי "המוסד", הובא הצהריים למנוחות ראש המוסד לשעבר מאיר דגן ז"ל, בטקס בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא המדינה ראובן ריבלין ובכירים במערכת הביטחון. האירוע החשאי שנערך הבוקר לדגן, הוא ייחודי ונערך לראשונה בתולדות הארגון, זאת מחמת הבעייתיות בחשיפתם של עובדי הארגון באירוע הציבורי שנערך מאוחר יותר.

בהלוויה הפומבית שנערכה מאוחר יותר בבית העלמין הצבאי בראש פינה, ספד ראש הממשלה בנימין נתניהו לדגן ואמר כי "אדמת ראש פינה קולטת אליה מפקד נועז ואדם רב-פעלים. ראש פינה מסמלת את ההישג הציוני של השיבה לאדמה. דגן מסמל הישג אחר. היכול לאחוז בחרב ולהגן על האדמה. הא בהא תליא. מאיר נולד ברכבת בסיביר, מראה הסב חסר האונים שנרצח באכזריות כמה רגעים לאחר מכן עמד לנגד עיניו. ברגע האמת איש לא בא לעזרת היהודים. אנחנו צריכים להגן על עצמנו למען עצמנו ולא להיסמך על אחרים".

נתניהו בהלוויה (צילום: דובי גדעון, לע"מ)

"גם לאחר שחרורו מהצבא הוא דבק במלאכת הביטחון ותרם לביצורה של ישראל, הן במלחמה בטרור והן כראש המוסד. עבדתי מולו תקופה ארוכה. תמיד התרשמתי מאהבת המדינה שלו. הוא אמר שהמאבק בטרור יימשך עוד 100 שנים וכמו שניצחנו אותו בעבר נמשיך וננצח אותו גם בעתיד. הוא ראה בקנאות האיסלמיסטית איום שאי אפשר לשבת מולו בחיבוק ידיים. הוא לחם בו בדרכים פורצות דרך ופורצות כל דמיון. מדינת ישראל ומדינות אחרות נהנות היום מפירות התעוזה שלו".

"כשהוא חלה הייתי בין אלה שניסו למצוא דרך, כל דרך, לסייע לו. לצערי כוחו תש. הוא נלקח מאיתנו מוקדם מדי. בימיו האחרונים, בחנוכה, כשחיפשתי ראש חדש למוסד, בין שלושה מועמדים שכולם היו בניו, התייעצתי איתו וכיבדתי את דעתו".

ראש המוסד וראש השב"כ (צילום: דובי גדעון, לע"מ)

נשיא המדינה ראובן ריבלין אמר: "מאיר אהובנו, לפני כמה שנים ריכזתי את המפלגה לבחירתו של אריאל שרון. לתדהמתי גיליתי שמאיר מונה לרכז באחד המחוזות. באתי לאריק ואמרתי לו שאני לא יכול לפקד עליו. הוא אמר לי 'אתה לא יודע מי זה מאיר. אם הוא יודע יותר טוב ממך, הוא יעשה את הטוב ביותר. אבל אם הוא לא יודע - הוא יעשה מה שתגיד לו'. כך אמר אריק וכך היה. מאיר היה מפקד ולוחם, מנהיג ואחד העם. מופת למפקדי ישראל".

(צילום: דובי גדעון, לע"מ)

"עשית ועוד איך עשית. כל שעשית היה למען עם ישראל וגורלו. היית הסמל של המעבר משואה לתקומה. זכית וזכינו שהלכת יד ביד עם מדינת ישראל. כראש המוסד הוטלה עליך המשימה למנוע מאויבינו להגיע לנשק להשמדה המונית. לחמת במשימה הזו כמו נמר".

נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס אמר בהלוויה: "מאיר לא נכנע לעולם. לא לחרב שלופה, לא לאמת כואבת ולא במאבקו לשלום. הוא היה מנהיג מלידה. לא לשווא לוחמים הלכו אחריו אל הקרב במקומות גלויים ונסתרים. העם בטח בו והפקיד בידיו גורל של קרב ועוצמתו של חזון. תחת פיקודו, שהיה מורכב משילוב של חוכמה, תעוזה, יצירתיות ותבלין של חוצפה מנצחת, היה המוסד לארגון הטוב ביותר בעולם".

(צילום: דובי גדעון, לע"מ)

"מאיר היה מהדורה מיוחדת של לוחם וחולם. הוא ידע לזהות את האויב, ולגלות אנשים בעלי יכולות ייחודיות. הוא ידע לזהות ידידים ורחוקים, ולחשוף גם דרכים להפיל איבה ולא רק לחסל אויבים. הוא מעולם לא התנשא ומעולם לא התחמק. במשך שנות עבודתנו המשותפת, חשתי כי מאיר ראה לנגד עיניו רק את ביטחון ישראל ואת חזונו של העם היהודי. מאיר היה חבר טוב מאין כמוהו, כי גם בחברותנו שלטה האמת".

נאומו של מאיר דגן בערב הבחירות לכנסת (צילום: מוטי קמחי - Ynet)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר