צפו: הטייס ניסה להרשים את המטיילים בדרום ופגע בכבל חשמלי

מטוס אולטרה לייט עבר מטרים ספורים מעל קבוצת מטיילים בערבה, ומיד לאחר מכן נתקל בכבל חשמל וקרע אותו. "מישהו יכול היה להתחשמל או להיפגע מהכבל, זו סכנת נפשות ממש". החוקר הראשי במשרד התחבורה פתח בחקירה. צפו בתיעוד (בארץ)

איתי בלומנטל, ynet | כיכר השבת |
הטיסה המסוכנת מעל הג'יפים (צילום: דני קוקו, מגזין סמרט-לייף)

טייס מטוס אולטרה לייט ניסה בתחילת השבוע להשוויץ בפני קבוצת מטיילים שהתכוננו לצאת לטיול ג'יפים בערבה. כאשר היו ליד רכבי השטח שלהם, הופיע לפתע המטוס הקל שהחל לבצע גיחות בגובה נמוך. בשלב מסויים אחד מגלגליו פגע בקו מתח גבוה של חברת החשמל וקרע אותו. "זה חוסר אחריות משווע של הטייס", אמר אחד מעדי הראייה.

"המטוס יכול היה בקלות להתרסק או לגרום לכבל לפגוע במישהו ואז זה היה נגמר באסון". החוקר הראשי במשרד התחבורה פתח בחקירה.

קבוצת המטיילים, שהתכוננו לטיול שטח בערבה ביום שני האחרון, הופתעו מהטייס שטס בגובה נמוך, ככל הנראה במטרה להרשים אותם. הקבוצה, שחבריה הכינו את רכבי השטח בירידה לנחל חצבה, זיהתה את המטוס כאשר החל לבצע יעפים בגובה נמוך.

בשלב מסוים, לאחר כמה דקות שהוא חג באוויר, הנמיך הטייס לגובה נמוך ביותר עד שאחד מגלגליו פגע בכבל חשמל וקרע אותו. לאחר הגיחה המשיך המטוס בטיסה ועוברי אורח עדכנו את מוקד המשטרה ששלח שוטרים למקום.

"בהתחלה לא ידענו אם זה היה מטוס ריסוס או מטוס ססנה כי הכל קרה כל כך מהר", שחזר.

דני, אחד המטיילים, בשיחה עם ynet. "אני בטוח שהטייס רצה לעשות עלינו דאווינים או להשוויץ וטס נמוך כדי שנסתכל עליו ונתרשם מהביצועים שלו, שיכלו להסתיים באסון. אם המטוס היה מתרסק והכבלים היו פוגעים בנו או בכלי הרכב, מישהו יכול היה להתחשמל או להיפגע מכבל ברזל כבד, זו סכנת נפשות ממש. חייבים להעמיד את הטייס הזה לדין".

בשנים האחרונות היו מעורבים כמה מטוסים, בעיקר מטוסי ריסוס, באירועים בהם נקרעו חוטיחשמל בזמן טיסה בגובה נמוך. כמה מטוסים אף התרסקו כתוצאה מכך. דיווח על האירוע החמור בערבה הועבר למשרדו של החוקר הראשי במשרד התחבורה, עו"ד יצחק (רזצ'יק) רז, שפתח בחקירה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר