"רצח בקור רוח"

המחבל נשלח למאסרי עולם; האלמנה קיבלה פרס בשם הנרצח

לפני כשנה וארבעה חודשים ירה עבד אל-באסט 75 כדורים לעבר רכבים בגוש עציון, ורצח את המחנך יעקב דון ואת הצעיר האמריקני עזרא שוורץ. היום נגזר דינו החמור (חדשות, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
שרה דון, אלמנתו של יעקב הי"ד (צילום: גיל יוחנן, ynet)

בית המשפט הצבאי בעופר גזר היום (ראשון) עונש של 4 מאסרי עולם על המחבל שביצע לפני יותר משנה את פיגוע הירי שבו נרצחו יעקב דון ועזרא שוורץ ונהרג אדם פלסטיני נוסף, בין צומת הגוש לאלון שבות.

השופטים כתבו בהחלטתם, כי המחבל מוחמד עבד אל-באסט חרוב, בן 24 מהכפר דיר סאמת ליד חברון, ירה 75 כדורים לעבר הנפגעים, וכי "גם לאחר שנגמרו לו הכדורים הוא המשיך במסע הרצח בקור רוח, והביא למותו של יעקב דון. לאחר מכן ירה צרור למיניבוס ורצח את עזרא שוורץ".

על כל אחד משלושת מעשי הרצח נגזר על המחבל מאסר עולם אחד. מאסר העולם הרביעי נגזר על המחבל בגין ניסיונות הרצח הנוספים בהם הורשע, הובילו לגזירת מאסר העולם הרביעי. כמו כן, המחבל מחוייב לפצות ברבע מיליון שקלים את משפחתו של כל אחד מהנרצחים.

האלמנה והיתומים מספרים על אביהם, המחנך שנרצח (צילום: גיל יוחנן, ynet)

בתזמון מצמרר, קיבלה בימים האחרונים אלמנתו של יעקב הי"ד, בשמו, פרס הצטיינות ממשרד החינוך. ד"ר אברהם ליפשיץ נימק את מתן הפרס לשרה דון: "יעקב היה מגדלור חינוכי. הוא דוגמה ומופת לא רק ברמה הפדגוגית והחינוכית, אלא גם ברמה האישית".

יעקב דון הי"ד (צילום: באדיבות המשפחה)

"יעקב היה אדם שראה בתפקיד החינוך שליחות אמיתית ופעל במסירות נפש של ממש. ברמה המקצועית, הוא שילב את תחום החינוך ואת התחום הטכנולוגי ועל הצטיינותו הענקנו למשפחתו אות הוקרה".

עזרא שוורץ הי"ד (צילום: באדיבות המשפחה)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר