טורקיה גירשה ילד בן 6 מישראל: "לחם בדאעש"

הילד בן ה-6 נעצר בשדה התעופה באנקרה, ובמשך 11 שעות הטורקים טענו כי לחם במסגרת ארגון המדינה האיסלאמית. האב ניסה להכחיש, אך ללא הועיל, וטורקיה החליטה על גירושו (חדשות)

לוחמי דאע"ש, ארכיון (צילום: תקשורת ערבית)

משפחה ערבית ישראלית תושבת סכנין עוכבה היום (שלישי) בשדה התעופה באנטליה שבטורקיה, זאת לאחר שכוחות הביטחון המקומיים טענו בתוקף כי ילד בן 6 מהמשפחה גויס בעבר על ארגון המדינה האיסלאמית דאעש להילחם בסוריה ובעיארק.

משפחת זבידאת עוכבה בשדה התעופה במשך 11 שעות, בעוד בנם הילד עלי עצור. בתום מעצרו הוחלט בטורקיה לגרש את הילד לישראל ולמנוע את כניסתו לטורקיה. בנוסף, נאסר על הילד להיכנס לטורקיה בחמש השנים הקרובות.

עם נחיתת המשפחה ניגש אליהם איש ביטחון טורקי והודיע להם כי בנם בן השש עצור בחשד שהשתתף בלחימה של דאע"ש בסוריה. לדבריו, הילד ייעצר למשך שלושה ימים ואז יגורש חזרה לישראל. בתום תחנונים של האב שהסביר כי נפלה טעות בזיהוי, שוחרר הילד לאלתר וגורש מיידית לישראל, כשמשפחתו שבה עמו ארצה.

לפני שבועיים, נגזר בבית המשפט המחוזי בחיפה עונש של 50 חודשי מאסר על סברין זבידאת מסכנין, שיצאה לעיראק יחד עם בעלה, שם סייעה לארגון המדינה האיסלאמית. מכתב האישום עלה כי בעלה נלחם יחד עם לוחמי דאע"ש ואילו סברין סייעה לארגון כשעבדה בבית חולים שטיפל בלוחמים שנפצעו. נגד בעלה עדיין מתנהל משפט.

קרובי משפחתו של הילד עלי שנעצר בטורקיה סבורים כי כוחות הביטחון הטורקיים התבלבלו בשמות, וסברו כי עלי בן השש קשור למשפחה הערבית ישראלית שהורשעה בקשר עם דאע"ש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר