התקפלות נוספת

לא רק הגלאים: ישראל תחזיר את גופות המחבלים למשפחות

בית המשפט העליון הורה למשטרת ישראל להששיב לידי המשפחות את גופות המחבלים שביצעו את הפיגוע בהר הבית, היום הוסרו גם גלאי המתכות שהוצבו בהר הבית (בארץ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו מנחם את משפחת השוטר האיל סתאוי ז"ל (צילום: קובי גדעון, לע"מ)

בית המשפט העליון קיבל הערב (שלישי) את עתירת מרכז עדאלה בשם משפחות שלושת המחבלים שביצעו את פיגוע הירי בהר הבית לפני כשבוע וחצי, והורה למשטרת ישראל להשיב את הגופות של המחבלים מוחמד מפדל (בן 19), מוחמד אחמד מוסא (בן 29) ומוחמד חאמד (בן 19) תושבי אום אל - פאחם למשפחותיהם.

בהחלטת בית המשפט נכתב כי: "אין למשטרת ישראל סמכות להחזיק גופות משום שאין חקיקה מפורשת המסמיכה את המשטרה לעשות כן, במיוחד כאשר הסוגיה נוגעת לזכויות יסוד. לכן, הוחלט כי על המשטרה למסור את הגופות למשפחה 30 מרגע מתן ההחלטה".

בהחלטה נקבע כי המשטרה רשאית לקבוע תנאים בדבר אופן ומועד ההלוויה, אך עליה למסור את הגופות לפחות שעתיים לפני ההלוויה.

הפיגוע בהר הבית (צילום: דוברות המשטרה)

כזכור, ביום שישי לפני כשבוע וחצי הגיעו המחבלים להר הבית בירושלים ופתחו באש לעבר קבוצה של שוטרים שאבטחה את ההר. כתוצאה מהירי נהרגו כאמור שני שוטרים בני העדה הדרוזית.

היום גם הסירה המשטרה את גלאי המתכות שהציבה בהר הבית בהוראת הקבינט, הסרת גלאי המתכות באה בין היתר בעקבות המשבר שפרץ בין ישראל לירדן עם מותו של פועל ירדני מירי של מאבטח בשגרירות, הירדני דקר את המאבטח וזה פתח לעברו באש וחיסל אותו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר