הפיגוע בהר הבית

ערבי ישראלי מואשם: הדריך וסייע למחבלים

מחקירת המשטרה והשב"כ עולה כי ערבי ישראלי, סייע, הדריך וייעץ למחבלים לבצע את הפיגוע בהר הבית. הנשק בו השתמשו המחבלים אף הוסתר במסגד באום אל פאחם (בארץ)

הפיגוע בהר הבית (צילום: דוברות המשטרה )

הותר לפרסום כי במסגרת חקירת פיגוע הירי בהר הבית עצרו המשטרה והשב"כ ערבי ישראלי תושב אום אל פאחם בחשד למעורבות בפיגוע. במסגרת החקירה התבררו פרטים בנוגע לפעילות המפגעים טרם ביצוע הפיגוע.

כזכור, בפיגוע בהר הבית בחודש יולי נרצחו שני שוטרים כמיל שנאן והאיל סתאווי ז"ל, ונפצעו שלושה נוספים בדרגות חומרה שונות.

הפיגוע בוצע על ידי שלושה מפגעים, אזרחים ישראלים, תושבי אום אל פחם: מחמד אחמד מחמד ג'בארין, בן 29. מחמד חאמד עא לטיף ג'בארין, בן 19. מחמד אחמד מפדל ג'בארין, בן 18.

ממצאי חקירת הפיגוע העלו כי מדובר בהתארגנות מקומית של מפגעים, אשר התגבשה במסגד "אלמלסאא" באם אל פחם, בו שימש מחמד אחמד מחמד ג'בארין כאחראי ניקיון וכמואזין המסגד.

ממצאי החקירה הצביעו גם על זיקה ברורה בין מסגד "אלמלסאא" לבין הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית, אשר הוכרזה כהתאחדות בלתי מותרת בנובמבר 2015 ונחשבת כיום לארגון טרור.

כמו כן אותרו קשרים בין המפגעים לבין התנועה האסלאמית, בין בתמיכה ברעיונות שהופצו על ידי התנועה ובין בחברות בהתארגנויות שלהן זיקה ברורה לתנועה.

כך בוצע הפיגוע בהר הבית (צילום: דוברות המשטרה)

כך, למשל, מחמד אחמד מחמד ג'בארין פעל בעבר במסגרת ארגון "המראבטון", אשר הוכרז גם הוא כהתאחדות בלתי מותרת בספטמבר 2015 על רקע פעילות כנגד ביטחון המדינה במתחם הר הבית ובזיקה ישירה לתנועה וארגון הטרור חמאס.

עוד יצוין כי השיח ראאד צאלח, מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית נשא דברים בהלוויתם הלילית של שלושת המחבלים באום אל פחם, דברים בגינם הוא נחקר בימים אלה בגין חשד להסתה.

במסגרת חקירת הפיגוע נעצר ונחקר על ידי השב"כ אמג'ד מחמד אחמד ג'בארין. בחקירתו של אמג'ד, אזרח ישראלי, תושב אום אל פחם, אשר היה מקורב למפגעים, עלה כי המפגעים שוחחו טרם הפיגוע אודות כוונתם לבצע פיגוע ירי ואף הוצע לו להצטרף אליהם לביצוע הפיגוע לפחות בשתי הזדמנויות.

כמו כן עלה בחקירה כי המפגעים הסתירו את הנשקים מסוג קארל גוסטב עימם ביצעו את הפיגוע בארון בתוך אותו מסגד "אלמלסאא".

ממצאי החקירה של אמג'ד לימדו, כי כהכנה לקראת הפיגוע ביצעו המפגעים מספר אימוני ירי בכלי הנשק שהיו ברשותם באזור הררי הסמוך לאום אל פחם, וזאת בסיועו של אמג'ד, אשר אף נטל חלק באימון הירי באחת ההזדמנויות.

אמג'ד אף סייע למפגעים והסיע אותם בליל הפיגוע מהמסגד לנקודת האיסוף לעלייה להר הבית, כאשר הם חמושים, תוך שהוא מודע לכך כי המפגעים מצויים בדרכם לבצע פיגוע. לאחר מכן אף העביר את חפצי המפגעים אשר נמסרו לו טרם הפיגוע למקום מסתור.

בגין מעורבותו המשמעותית בהוצאת הפיגוע אל הפועל, הוגש נגדו כתב האישום על ידי פרקליטות מחוז חיפה, בו מיוחסים לו בין היתר, עבירות של סיוע לרצח ופעולה בנשק למטרת טרור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר