מתאם חדש

מסתמן: א' מהשב"כ יחליף את ליאור לוטן

שר הביטחון צפוי להמליץ על א', בכיר השב"כ, המכהן כראש מרחב ירושלים ויו"ש לתפקיד המתאם לענייני שבויים ונעדרים. ראש השב"כ לשעבר התגייס לעזור למשפחת מנגיסטו (בארץ)

פעילי שב"כ אילוסטרציה (צילום: מארק ישראל סאלם פלאש 90 )

שר הביטחון אביגדור ליברמן קיים בימים האחרונים מספר התייעצויות על מינוי מתאם חדש לענייני שבויים ונעדרים, לאחר שהמתאם הקודם, ליאור לוטן, עזב את תפקידו. לפי הדיווח ב'חדשות 2', מי שצפוי להתמנות לתפקיד יהיה, בכיר השב"כ א' המכהן בתפקיד המקביל לדרגת אלוף, כראש מרחב ירושלים ויהודה ושומרון.

לפי הדיווח, שר הביטחון אביגדור ליברמן ימליץ לרה"מ בנימין נתניהו על מינויו של א' המוערך מאוד במערכת הביטחון ועשה את רוב שנותיו בסיכול טרור בשטחים ונחשב לבעל היכרות עמוקה עם הזירה הפלסטינית ועם ארגון החמאס.

הדיווחים אודות מינויו האפשרי של א' באים כשבועיים לאחר ששר הביטחון ליברמן אמר כי הוא סבור שאין למנות מחליף ללוטן לפני שהקבינט יאמץ את דו"ח שמגר במלואו.

בנוסף, בשבוע שעבר דווח כי ארגון הטרור חמאס הקשיח עמדות במשא ומתן מול ישראל, במסגרת העסקה לחילופי שבויים. חמאס, כך על פי הדיווח, דורש כתנאי לכניסה למשא ומתן את שחרורם של אלפי הפלסטינים שנעצרו במסגרת מבצע 'שובו אחים' לאחר חטיפתם ורציחתם של שלושת הנערים, ובישראל מסתמנת הסכמה לדחות את דרישת חמאס.

לפי הדיווח של הפרשנית המדינית של חדשות 2, דנה ויס, קיימת הסכמה בין כל הגורמים הנוגעים בדבר שישראל דוחה על הסף את דרישת החמאס לשחרור 110 המחבלים משוחררי עסקת שליט כתנאי מוקדם לתחילת משא ומתן.

עוד דווח כי ראש השב"כ לשעבר, יובל דיסקין, התגייס לעזור למשפחת מנגיסטו במאבק לשחרור בנה, אברה, המוחזק בידי ארגון חמאס בעזה.

ההתפטרות של לוטן עוררה סערה בעקר לאור אמירתו של ליברמן כי אין צורך במינוי חדש, משפחת גולדין שבגופת בנם הדר הי"ד מוחזקת בידי חמאס אמרה כי ליברמן "חלש ופחדן, כזה שטוב בדיבורים וחלש במעשים". משפחת גולדין קראה לראש הממשלה למנות מתאם חדש לענייני שבויים ונעדרים באופן מיידי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר