טורקיה זה כאן

בושה: הצגה ב"הבימה" משווה את השר ישי לנאצי

משבר עם טורקיה בגלל הסתה בסדרת טלויזיה? בישראל עושים את זה טוב יותר. במסווה של הצגה מבדרת, מתרחשת בימים אלה הסתה חמורה נגד השר אלי ישי, שמוצג כנאצי. היוצרים: "גם המנתחלים עושים את זה", וישי הגיב: "זה בושה, זה ביזיון". צפו בקטעים שהסעירו (בארץ)

אברהם הלוי | כיכר השבת |

במסווה של הצגה מבדרת, מתרחשת בימים אלה הסתה חמורה נגד אחד מבכירי שרי ישראל. קבוצת יוצרים ישראלים גיבשו יחד הצגה המוצגת בימים אלה בתיאטרון "הבימה", התיאטרון הלאומי של ישראל במסגרתה משווה שר הפנים ויו"ר ש"ס, אלי ישי, לנאצי.

השחקן תומר שרון, שמגלם את דמותו של אלי ישי מחקה בשלב מסוים של ההצגה את ישי, ואז צועק: "ראוס, ראוס, ראוס", בסוג של חיקוי מדויק לנאומיו של הצורר הנאצי היטלר ימ"ש.

חדשות 2, שהביאו את הסיפור כולו תיעדו בחדר החזרות את השחקן תומר שרון מצדיע במועל יד נאצי, במסגרת התפקיד. בסופו של דבר בחרו יוצרי ההצגה להשמיט את הקטע הזה.

גם לולא הקטע הזה, חשוב לציין, מדובר בהסתה חמורה. בימים בהם ישראל יוזמת משבר דיפלומטי עם טורקיה על רקע סדרות טלויזיה המציגות אותה כפושעת מלחמה, יש מי שמתיר לעצמו לגעת בנושא הרגיש הזה ולהפוך אותו להצגה מבדרת.

אלי ישי עצמו התייחס בחומרה להצגה. "ההשוואה לנאצי בהופעה שכזאת זה חרפה, זה ביזיון", אמר ישי. "להשוות כל יהודי לנאצי זה לעבור על כל הגבולות".

בעקבות ההסתה החמורה, פנה חבר-הכנסת אורי מקלב לשרת התרבות והספורט, לימור לבנת, וביקש ממנה להקפיא את הקציבים ל"הבימה" עד לברור העניין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר