7 גבעות במכתש רמון הנראים מלוויינים יקראו "קרני רמון"

בטקס מרגש שהיה במכתש רמון נקראו שבעת הגבעות שבמקום על זכר האסטרונאוט הישראלי אילן רמון וששת חבריו שנהרגו ב"קולמביה"

איטל קציר | כיכר השבת |
כך יראו הטייסים בלוויינים את קרני השבעה שנהרגו בקולומביה

הם היו 7 אסטרונאוטים וכולם נהרגו יחדיו. עכשיו הוקם לזכרם גלעד שייראה באופן בולט ממרום טיסתם של הלוויינים העתידיים שיחלפו מעל שמיה של מדינת ישראל.

כחלק מהחלטת הממשלה על הנצחת זכרו של האסטרונאוט הישראלי אילן רמון בדרום, הוחל בפיתוח מרכז המבקרים של רשות הטבע והגנים במכתש רמון שיציג בנוסף לסיפור נופי הטבע המיוחדים שבמקום גם את סיפורו של האדם בחלל.

במרכז המבקרים רמון, שעל שפת מכתש רמון, התקיים היום הטקס לזכרו של אילן רמון ז"ל וצוות המעבורת "קולומביה", שנהרגו כשהמעבורת בה טסו לחלל התרסקה עם כניסתה לאטמוספרה. בטקס השתתפו רונה רמון ומשפחת רמון, נציגי נאס"א ומשפחות האסטרונאוטים, הרמטכ"ל ומפקד חיל האוויר לשעבר דן חלוץ, ראש מועצת מצפה רמון הגב' פלורה שושן ומנכ"ל רשות הטבע והגנים אלי אמיתי. בשיאו של האירוע חנכו המכובדים את מצפור הר רמון המחודש, ושבע גבעות "קרני רמון" שבשמורת הטבע רמון נקראו על שמם של שבעת האסטרונאוטים של המעבורת "קולומביה". הנצחת השמות נעשתה במצפור, הצופה אל הגבעות משפת המצוק.

לפני כשנה וחצי אישרה ממשלת ישראל את המלצות צוות היישום הבין-משרדי אשר הוקם בראשות מנכ"ל רשות הטבע והגנים אלי אמיתי, בהשתתפות נציגים ממספר משרדי ממשלה, נציגי צה"ל ונציג משפחת רמון, שבחן את הדרכים להנצחתו של האסטרונאוט הישראלי הראשון אילן רמון ז"ל.

במקביל להנצחת חברי המעבורת במכתש רמון אישרה הממשלה העברת תקציב מיוחד של כ-12 מיליון שקלים לביצוע פעולות לשדרוג ופיתוח "מרכז המבקרים רמון", שבניהולה של רשות הטבע והגנים. המרכז המשודרג יציג את סיפורי נופי הטבע, המכתש, האדם במדבר והחלל, תוך שילוב סיפורו של אילן רמון האסטרונאוט הישראלי הראשון והמעבורת "קולומביה".

כך יראו הטייסים בלוויינים את קרני השבעה שנהרגו בקולומביה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר