מאיר רובנשטיין לח"כים: "מוסדות החינוך בעיר בפני קריסה"

בעת שראש הממשלה כינס את ממשלתו בתל חי סיירו חברי שדולת ארץ ישראל בחברון וקראו לרה"מ להתערב אישית למען בניית מבני ציבור ופיצוי נפגעי ההקפאה

ב. ניסני | כיכר השבת |
מאיר רובנשטיין, ראש העיר ביתר (ארכיון: פלאש 90)

בעת שראש הממשלה בנימין נתניהו כינס אמש את ממשלתו ביישוב תל חי שבצפון, סיירו חברי שדולת ארץ ישראל בחברון וקראו לבנימין נתניהו להתערב אישית למען בניית מבני ציבור ופיצוי נפגעי ההקפאה. בסיור שנערך היום במערת המכפלה בחברון וביישובי גוש עציון, שדולת ארץ ישראל בכנסת קראה לראש הממשלה להבטיח כי משרד הביטחון יעמוד מאחורי החלטת הקבינט ויאפשר בנייה של מוסדות חינוך, בתי כנסת ומבני ציבור וכי יקבעו קריטריונים לפיצוי נפגעי ההקפאה.

בין המשתתפים בסיור חברי השדולה יו"ר סיעת ש"ס - ח"כ אברהם מיכאלי וח"כ הרב חיים אמסלם, יו"ר השדולה - ח"כ זאב אלקין, יו"ר עמית של השדולה - ח"כ אריה אלדד, יו"ר סיעת יהדות התורה - ח"כ הרב מנחם מוזס, סגן שר החינוך - ח"כ הרב מאיר פרוש, יו"ר האיחוד הלאומי - ח"כ יעקב כץ והחברי כנסת אורי אריאל, הרב ניסים זאב והרב מיכאל בן ארי.

במערת המכפלה, הגיב יו"ר השדולה, ח"כ זאב אלקין להחלטת הממשלה נתניהו להוסיף את מערת המכפלה וקבר רחל לתכנית המורשת הלאומית: "אנו שמחים על החלטתו של ראש הממשלה לכלול את קברי האבות בתכנית הלאומית. אנו נמשיך להיאבק על הכנסתם של אתרי מורשת נוספים ביהודה ושומרון לתכנית המורשת הלאומית".

הוא הוסיף: " כפי שניצחנו במאבק על מערת המכפלה וקבר רחל, נצליח גם להכניס את קבר יוסף בשכם ואתרים נוספים לתכנית. תכנית מורשת בלי האתרים ביהודה ושומרון, שהם לב המורשת ההיסטורית והיהודית שלנו אינה יכולה להפוך לתכנית של ממשלה לאומית בישראל".

במהלך הסיור, חברי השדולה גילו כי בניגוד להחלטת הקבינט מבני ציבור רבים מוקפאים על ידי משרד הביטחון וכי עדיין לא הוקם מנגנון לפיצוי נפגעי ההקפאה.

בעקבות דברים אלו השדולה קוראת לבנימין נתניהו להתערב אישית ולהבטיח כי משרד הביטחון יעמוד מאחורי החלטת הקבינט ויאפשר בנייה של מוסדות חינוך, בתי כנסת ומבני ציבור וכי יקבעו קריטריונים לפיצוי נפגעי ההקפאה.

ראש סיעות הליכוד, ש"ס, יהדות התורה, האיחוד הלאומי, והבית היהודי אשר השתתפו בסיור של השדולה הודיעו כי אם הממשלה לא תגבש קריטריונים לפיצויים באופן מיידי, הם יאלצו לתמוך בחוק לפיצוי נפגעי ההקפאה שיועלה להצבעה בכנסת ביום רביעי הבא על ידי ח"כ דני דנון ואורי אריאל.

בביתר עילית נפגשו חברי השדולה עם ראש העיר הרב מאיר רובינשטיין. ראש העיר ציין כי למעלה מ-900 ילדים נמצאים ללא קורת גג ללימודים בשנה הקרובה וזאת בשל החלטת שר הביטחון לעצור לחלוטין את כל הבנייה בעיר כולל בניית מוסדות חינוך וזאת בניגוד להחלטת הקבינט. עוד הוסיף כי התקציב שהקצתה הממשלה לפיצוי נפגעי ההקפאה לא יספיק אפילו לפיצוי הנפגעים מפרויקט אחד בלבד בעיר ביתר עילית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר