הזהירות מתבקשת

נתפס בשר טרף שהוצג ככשר בכפר הערבי

הרבנות הראשית מזהירה מפני חשש לאיסור טרפות בבשר המשווק על ידי מספר חברות זאת לאחר שבכפר סולם שבצפון נתפס בשר טרף שהוצג ככשר • כל הפרטים (חדשות, בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הבשר שנתפס (באדיבות המצלם)

הרבנות הראשית לישראל יצאה בצהריים (שלישי) בהודעה חריגה ודרמטית וזאת לאחר פשיטה על סולם שבצפון: חשש לאיסור טרפות בבשר המשווק על ידי החברות "ענק הבשר ממדוח 2010 בע"מ", "מיט האוס סחר בקר בע"מ" "מעדני הבשר הטרי ש.ח. בע"מ", "מ.נ. ניהול מסעדות בע"מ (פאדי נאפע)".

במסגרת פעילות מודיעינית של יחידת אכיפת חוק הונאה בכשרות ברבנות הראשית לישראל, עלה לאחרונה חשד כי בכפר סולם שבצפון מתבצעות שחיטות שחורות תוך ניסיונות לשווק את הבשר כבשר כשר בשווקים ברחבי הארץ.

אנשי היחידה הארצית לאכיפת חוק איסור הונאה בכשרות פנו לבית המשפט על מנת להוציא צו לביצוע חיפוש ותפיסה לצורך ביצוע חקירה.

במקביל, התבצעה היערכות לקראת ביצוע ביקורת במקום בהשתתפות גורמי אכיפה ממשרדים שונים ובכללם: משרד הבריאות, השירות הויטרינרי, משרד העבודה, יחידת הפיצו"ח של משרד החקלאות וכל זאת בליווי של לוחמי משמר הגבול ומשטרת ישראל אשר אבטחו את האירוע.

עם כניסת הכוחות לכפר נערך חיפוש מקיף במתחם המפעל ובמקום נמצאה תוצרת בשר ללא זיהוי מקורו תוך חשש לטריפות, חלק מהבשר נתפס והושמד.

בהודעה שייצאה מאגף הכשרות הארצי של הרבנות הראשית לישראל לכלל רבני הערים ומשגיחי הכשרות נכתב, כי "במסגרת חקירה המתנהלת ביחידה לאכיפת חוק הונאה בכשרות ברבנות הראשית, הצטברו חשדות לכאורה המצביעות על כך שמר ממדוח שלבי יחד עם אחיו מוחמד שלבי והחברות אשר בשליטתם - "ענק הבשר ממדוח 2010 בע"מ", "מיט האוס סחר בקר בע"מ", "מעדני הבשר הטרי ש.ח. בע"מ", "מ.נ. ניהול מסעדות בע"מ" (פאדי נאפע), עוסקים בין היתר במסחר בבשר טרף תוך חשש להכשלת הציבור, ועל כן קוראים לרבנויות נותנות ההכשר לאסור לשווק או לסחור בתוצרת החברות המצויינות בהודעה - גם אם ישווקו תוצרת המוצגת ככשרה בכל דרך שהיא, עד לגמר הבירור והוצאת הודעה אחרת".

מנכ"ל הרבנות הראשית, הרב משה דגן מציין כי "בימים הקרובים, במקביל להפצת ההודעה, ייערכו ביקורות ברחבי הארץ על מנת לוודא אכיפה ואי שימוש בבשר המיוצר על ידי החברות הנ"ל. שיתוף הפעולה בין המשרדים השונים והרבנויות המקומיות מחזק את מערך האכיפה הממשלתי ובכך מגביר את רמת האבטחה ומוודא כי תוצרת המזון המשווקת לצרכן ככשר אכן עומדת בתקן וללא מכשול כשרותי או בריאותי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר