תקדים ב'שעלבים'

הרבנים קבעו: "בנים ובנות לא ילכו לאותה חנות מכולת"

במכתב שפרסמו מנהלי הישיבה לצעירים והאולפנה לצעירות בקרית החינוך הדתית שעלבים, הם דורשים הפרדה בין התלמידים והתלמידות, שיקנו מעתה בחנויות שונות (בארץ)

אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: תומר נויברג / פלאש 90)

רבני קרית החינוך הדתית בשעלבים פרסמו החלטה חריגה, לפיה הבנים והבנות בשעלבים ילכו מעתה לחנויות מכולת שונות, כך דווח ב-Ynet.

בהודעה שיועדה לידי הורי התלמידים עם פתיחת שנת הלימודים, נכתב כי "בשעלבים פועלים מוסדות לבנים ואולפנה לבנות. נקודת ההשקה בין המוסדות השונים - המרכול הנמצא בקריה. כיוון שחלק מההפסקות מקבילות, יש מהפוקדים את המרכול הבאים לידי קלות ראש".

"אנו מבקשים לתקן 'תיקון גדול' ולהפריד בין מקום הקנייה של הבנים והבנות", כתב ראש הישיבה במקום, הרב מיכאל ימר. על פי ההחלטה, "מעתה, בני הישיבה יקבלו שירות במרכול הישיבה, ובנות האולפנה יקנו במרכולית בקיבוץ שעלבים בלבד".

סמל ישיבת שעלבים (צילום: ישיבת שעלבים)

לאחר שפעילים מן היישוב הסמוך, נוף איילון - שחלקם אף הורים לתלמידים בשעלבים - התקוממו נגד ההחלטה ואף פרסמו עצומה נגדה, נמסר מקרית החינוך כי למען האמת אין ההחלטה נובעת מחשש מפני מפגש אקראי בין תלמידים לתלמידות, אלא מסיבות אחרות.

לדברי סמנכ"ל קריית החינוך שעלבים, יהודה פרוידיגר, ההפרדה אינה נובעת מחשש של הרבנים מפני מפגש אקראי בין תלמידים לתלמידות, אלא משרתת מטרה אחרת. לדבריו, המכולת והמזנון הפועלים במקום הפכו מוקד משיכה לנוער שוליים מהאזור המבלה שם את זמנו, ומטריד את בנות האולפנה.

לדבריו של פרוידיגר, נערי השוליים שמגיעים למקום, משגרים לעבר בנות האולפנה הערות פוגעניות ומשפילות. "לנו אין אפשרות להרחיק אותם. ההחלטה שהבנות ישתמשו במרכול של הקיבוץ, שדומה לזה שבקריה ואף נמצא תחת אותה בעלות, נועדה רק להגן עליהן, ואנו נסביר את זה להורים שמחו על כך בעצומה", נמסר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר