קרב על כל קול

בן גביר תוקף: "פייגלין מנוגד לתורה לגמרי"

מועמד מפלגות הימין, איתמר בן גביר, תקף בחוג בית לחרדים את פייגלין ומפלגתו ואמר, כי הם יביאו להתבוללות חמורה. בן גביר הבטיח להיות אצבע נוספת של החרדים בכנסת (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
בן גביר בישיבת חב"ד בצפת (צילום: דוד כהן, פלאש 90)

בחוג בית לציבור החרדי שנערך בירושלים, תקף עו"ד איתמר בן גביר, המועמד של מפלגת 'עוצמה יהודית' את משה פייגלין יו"ר זהות, שמצליח על פי הסקרים למשוך קולות גם מהמגזר החרדי.

בתחילת דבריו הקפיד בן גביר לציין, שאינו פונה למי שרבותיו הורו לו להצביע למפלגות החרדיות, אלא פונה לאלה אשר שוקלים להצביע למפלגות אחרות.

בתוך הדברים נשאל בן גביר לדעתו על מפלגת ׳זהות׳, שלאחרונה עולה בסקרים ועוברת את אחוז החסימה, כאשר נשמעים אף קולות של חרדים המביעים את הזדהותם האפשרית עם המפלגה הזו.

״מה יש לכם לחפש במפלגה זו אשר חרטה על דגלה להילחם בקדשי הקדשים ולבטל בכל מחיר את חוקי הנישואין, ולגרום בכח להתבוללות חמורה של יהודים רבים או להבאת אלפי ממזרים לעולם״?? תהה בן גביר בקול מול הצעירים החרדים. ״האם לא מספיק לנו מה שקורה בארה״ב, כאשר כ-70 אחוז מהקהילות היהודיות נמחקים לחלוטין בעקבות ההתבוללות שמכלה בקהילות אלו במגיפה נוראית ואיומה? את זה אנחנו רוצים לייבא לפה חלילה? את הקצת יהדות שיש כבר כאן ליהודים המסורתיים שלנו בארצינו? ומה יקרה אם ירצו יהודים אלו לחזור בתשובה ויגלו שיש להם ילדים ממזרים או ילדים גויים חלילה? אתם מבינים את גודל החורבן?״

בן גביר המשיך לתקוף את פייגלין ואמר: ״קחו למשל את מה שפייגלין רוצה לאפשר לנשות הכותל לעשות את הפרובוקציות שלהן בכותל - תפילות שכל מטרתן לעורר פרובוקציה ולגרום שעוד יהודים תמימים וכשרים יצטרפו לתנועות הרפורמיות שלהן, זה מה שאנחנו רוצים פה חלילה? מפלגת זהות רוצה גם לעודד את התנועה שמקיימת מצעדי תועבה ברבים ולתת להם זכויות ורישום נישואין וכו׳, מה שיעודד עוד ועוד צעירים להיגרר אחרי הטרנד הזה חלילה ויחטיא רבים מבני הנוער בישראל, והכל בשם ה׳חרות׳ שלו שמקורה בתורות ׳ליברטיאניות׳ הרחוקות מאוד מהתורה הקדושה שלנו, זוהי המפלגה שאתם רוצים להצביע לה?? מה תגידו לילדים שלכם? שהצבעתם בעד מפלגה שרוצה לבטל את הצביון היהודי ממדינת ישראל? איזה מין חינוך זה? זה חינוך יהודי זה?״

במסר שהעביר לשומעיו, מזכיר בן גביר כי בעת כהונת ד"ר מיכאל בן ארי בכנסת, נהגו לכנות אותו האצבע השישית של יהדות התורה: ״כאשר אכנס בעזרת השי״ת לכנסת״, הצהיר בן גביר, ״אלחם שלא יגעו חלילה ביסודי הדת שהם בסיס קיומינו פה במדינה, וכמובן שאני בעד תקציבי הישיבות במלואם, כאשר ברור לכולנו שבלי עולם התורה בארץ חלילה אין לנו זכות קיום כמו שכתוב: ׳אם לא בריתי זאת, חוקות שמים וארץ לא שמתי׳, כל העולם כולו עומד רק בזכות התורה״.

כאשר נשאל בן גביר אם בסוגיות מדינה ובטחון הוא מוצא את עצמו יד ביד עם מפלגת זהות הוא ענה: ״תראו, אין ספק שפייגלין עצמו יש לו חיבור עמוק מאוד עם ארץ ישראל והוא לא ירצה לוותר על חלקים ממנה, אבל אתם חייבים להבין שבמפלגה שלו יש מועמדים שהם לחלוטין שמאלניים בכל הקשור לסוגיות המדיניות והבטחוניות, והם נמשכו אחרי פייגלין אך ורק בגלל סוגיות הדת ומדינה או בגלל הקנביס. אתם באמת חושבים שכשיצטרכו להצביע בעד חוקים חשובים רבים שיבואו ממחנה הימין הם יצביעו בעד? מה פתאום. וודאי שהם יבריזו לו. וכבר היו דברים מעולם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר