נאום התירוצים

פייגלין מאשים את כל העולם בהפסד 'זהות'

יו"ר מפלגת זהות, משה פייגלין נשא הלילה נאום מאוכזב לאחר שאין סיכוי רב שמפלגתו נכנסת לכנסת, למרות הסקרים המחמיאים, והאשים את החרדים והעולם הפוליטי (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

אחד המאוכזבים הגדולים של תוצאות הבחירות הוא משה פייגלין, שהסקרים צפו לו בימים האחרונים 6-7 מנדטים אך בינתיים, לפני קולות החיילים, הוא אפילו לא עבר את אחוז החסימה (2.51% בלבד מול 3.25% של אחוז החסימה). פייגלין נשא הלילה את "נאום התירוצים" שלו כשהוא מאשים את כל העולם בהפסדו כולל את החרדים.

"עדיין קשה לדעת בוודאות מה תהיה התוצאה הסופית, קולות החיילים טרם נספרו. אבל השאלה אם זהות תיכנס או לא, נדחקת מפני שאלה גדולה הרבה יותר - מה קרה לבשורת החירות הגדולה? לאן נעלמה הרוח הגדולה שכבשה בסערה דור שלם בהתלהבות ששום מפלגה לא הצליחה לייצר? היכן האלפים ששרו בעיניים דומעות בהאנגר 11? מה קרה לסקרים שכבר ניבאו 8 מנדטים?", תהה פייגלין בנאומו.

"רק ביממה האחרונה, כשהודיעו ש"ס, כולנו ויהדות התורה, כי לא ישבו בקואליציה עם זהות, הבנתי יותר לעומקה, את בשורתי שלי. מה לעזאזל הקשר בין כולנו, ש"ס ואגודה? מה הוא המכנה המשותף ביניהן נגד זהות, מכנה משותף שגדול הרבה יותר מן ההבדלים המגזריים והאידאולוגיים ביניהם", תהה פייגלין כשהוא רומז שהקמפיין נגדו הביא להפסד.

ומה הקשר בין שלושת המפלגות הללו, לבית היהודי האיחוד הלאומי ורבני יש"ע שניהלו קמפיין שיטנה נגד זהות (במקום נגד הימין החדש שבגד בהם). ומה הקשר בין כל אלה למר"צ, ולהארץ, ולתקשורת הוותיקה, ולרבקה מיכאלי ולגילה אלמגור ולכל השמאל הישן והשבע שתקף את זהות כמו שרק הוא יודע", שאל פייגלין, והוסיף, "ומה המכנה המשותף בין כל אלה, למנכ"ל המוסד לביטוח לאומי, שבניגוד מוחלט לחוק, הרשה לעצמו לתקוף גם הוא את זהות? ממה כ"כ פחדו כולם כולם? מכל המפלגות והממסדים? האמונות והזרמים? האם היתה כאן איזו אידאולוגיה גזענית? לאומנית קיצונית?".

פייגלין טען בנאומו כי מנהיגי החברה הישראלית עוסקים בקיטוב מכוון ובהשנאת הציבור זה על זה במטרה לחלוק ביניהם את השלל, "ככה זה עובד כבר 70 שנה. הפרד ומשול, הפרד ובזוז... באה זהות ואיימה על כל השיטה".

"היא אמרה לחרדי הצעיר - אתה לא חייב לשנוא את החילוני ולהצביע אגודה כדי לקבל תקציבים לישיבות, ממילא תקבל שובר חינוך כמו כל אזרח. היא אמרה לחילוני הצעיר, אתה לא חייב לשנוא את החרדי ולהצביע מר"צ כדי שאם תרצה, תוכל להינשא בארץ בדרכך, כי ממילא הפרדנו דת ומדינה", טען פייגלין.

"זהות איימה להחליף את השיטה. לכן כולם התאחדו נגדה בקמפיין חיסול ממוקד ומפואר שככל הנראה הצליח לבסוף לערער ולכרסם ברבים מבוחריה", האשים פייגלין שעל פי ההערכות המומחים הגיע מוקדם מידי קודם הבחירות לשיא ומשם רק איבד מצביעים.

בסיום דבריו הבטיח פייגלין להמשיך ב"בשורת החירות", "אנחנו נהיה שם, עבור עמנו ומדינתנו, כדי שלכשתבשיל התודעה עוד קצת, עוד טיפה - תגיש זהות לעם ישראל את מהפכת החירות והוא יטלנה בשתי ידיו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר