לאחר 21 שנה

העונש: מאסר עולם ו-16 שנים לרוצח נועה אייל

בית המשפט פסק היום את עונשו של דניאל נחמני שנעצר לפני כ-5 שנים והואשם ברצח הנערה נועה אייל לפני 21 שנה. נחמני טען: "אני חף מפשע. אני לא מפלצת" (חדשות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
נחמני בבית המשפט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (שני), מאסר עולם ו-16 שנות מאסר בפועל על דניאל נחמני, שרצח את הנערה נועה אייל לפני 21 שנה ומשפטו מתקיים כבר למעלה מארבע שנים. השופטים קבעו בנוסף, כי ועדת השחרורים לא תוכל להקל בעונשו של נחמני לפני שיחלפו 15 שנים, וגם אז המאסר שירצה יעמוד על לא פחות מארבעים שנה.

לפני כשלושה חודשים הרשיע בית המשפט את נחמני, שנעצר 15 שנה לאחר הרצח. ה-DNA שלו התאים לזה שנמצא על הגופה. ההתאמה התקבלה בזכות דגימה מיריקה שלו ברחוב.

בתחילת הדיון ביקש פרקליטו של נחמני מהשופטים לאפשר למרשו לשאת כמה דברים, אך הוא סורב. נחמני התפרץ: "אני חף מפשע ואתם, בית המשפט, ממשיכים לעשות מה שאתם רוצים. אני מבקש להגיד את מה שיש לי, זה משפט קצר".

על פי כתב האישום, בערב הרצח, סמוך לחצות הלילה, ישב הנאשם ברכב בכיכר הדוידקה ברחוב הנביאים בירושלים, בסמוך לתחנת האוטובוס של קו מספר 36, שיעדו רמות. הרכב היה מונע והנאשם ישב במושב הנהג והמתין.

כמה דקות לאחר הגעתן הגיעו נועה אייל ז"ל ובן זוגה, אשר שבו מבילוי משותף, לכיכר הדוידקה. שם, התפצלו השניים, המנוחה רצה לעבר תחנת האוטובוס, אשר בה אמור היה לעצור, בתוך דקות, האוטובוס האחרון לביתה שברמות. אולם משזה לא הגיע, היא ביקשה מהנאשם טרמפ, ומסיבה שאיננה ברורה הוא בחר לקחת אותה ליער רמות, שם ביצע בה מעשים חמורים ולאחר מכן רצח אותה על ידי ריצוץ גולגולתה בחפץ קהה.

פרקליט מחוז ירושלים, דני ויטמן, התובע במשפט הרצח, אמר בדיון הטענות לעונש: "אני לא זוכר טיעון לעונש בתיק כל כך מזעזע ומצמרר, וקשה להפריז בחומרת המעשים של הנאשם והטרגדיה הנוראה שהוא המיט על משפחתה של נועה אייל. הפגיעה הקשה שלו היא גם סביבתית וחברתית. כמעט ואין ירושלמי בגיל הרלוונטי שלא זוכר את המקרה".

נחמני פנה לשופטים בדברים אחרונים וביקש מהם להקל בעונשו. "ארבע שנים שתקתי, גם כשעשו אותי מפלצת והביאו עדים נגדי. אני לא מפלצת, נעצרתי על פשע שלא ביצעתי, אני עומד על חפותי המלאה. אני אלחם בבית המשפט העליון באמצעים הדלים שיש לי, בחיים לא אודה בפשע שלא ביצעתי".

הוא הוסיף: "למרות המאמצים של המשטרה לרמוס אותי, לא הודיתי בפשע. אני מצר על מה שקרה למשפחה, על האובדן של הילדה שלהם. אבל חשוב שהמשטרה תמשיך לחפש את הפושע שביצע את הפשע. צר לי על אובדנם. גם המשפחה שלי מוטלת על הכף, יש לי שתי בנות שאחת מהן לא הולכת לבית ספר. אשתי מלווה אותי בכל יום כמעט, כואב לי שהיא סובלת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר