המנהלים נעצרו

במהלך פירוק המנוף: משקולת נשמטה, עובדים נהרגו

המשטרה עצרה שמונה אחראים לחקירה בעקבות מותם של ארבעת העובדים היום. מהפרטים עולה כי הפועלים התחילו לפרק את המנוף, המשקולת נשמטה, נפלה והרגה (אקטואלי)

שאול כהנא | כיכר השבת |
זירת התאונה, הבוקר (צילום: Flash90)

תאונת העבודה באתר בנייה בעיר יבנה: מפרטים ראשונים עולה כי העובדים היו במהלך פירוק המנוף, כאשר לפתע נשמטה המשקולת האחורית, נפלה ופגעה בשלושת העובדים שהיו למטה.

השלושה נהרגו במקום, ועובד נוסף, נלכד ברתמה בגובה של כשלושים מטרים. לאחר כשעה ובתום מאמצי חילוץ והצלה, נאלצו לקבוע גם את מותו.

ארבעת ההרוגים באסון, הינם יהודים, אזרחי מדינת ישראל, תושבי מעלה אפרים, חדרה, אור יהודה ובאר שבע. בין ההרוגים, גם מנכ"ל חברת העגורנים שעבדו במקום.

אורן שישיצסקי, דובר כבאות והצלה במחוז מרכז שחזר: "פעולות החילוץ היו מהירות ביותר, הכוחות זיהו את האירוע, הבחינו בלכוד על המנוף והגדירו את זה כמשימת החילוץ העיקרית. התקבלה החלטה להגיע אליו כמה שיותר מהר למרות הסיכון. לוחמי אש עלו למעלה, הגיעו לשם ורתמו את הפועל הלכוד כדי למנוע נפילה והורידו אותו לקרקע. מיד לאחר מכן פינו עוד שני פצועים למעלה על העגורן".

צילום: מד"א

מעיריית יבנה נמסר: "התאונה הטרגית התרחשה בשטח תחום ומגודר באתר לבניית שכונה חדשה בדרום העיר. בשעה 10.00 התקבל דיווח ראשוני על קריסת חלק ממנוף ונפגעים במקום. יצוין כי אתר הבנייה והעבודות הינם באחריות היזם ואנשי המקצוע אשר אחראים על ביצוע פירוק המנוף. נסיבות האירוע יבדקו על ידי הגורמים המקצועיים והמוסמכים. אנו משתתפים בצערם של בני המשפחות".

יוסי דדוש, יו"ר ארגון נכי ואלמנות תאונות עבודה בישראל, אמר בעקבות התאונה כי "מדינת ישראל מפקירה את בוניה. הגיע הזמן שהמדינה תשנה את הטיפול בנושא – מעסיק שישנו חשד שפעל ברשלנות צריך להיעצר מיידית ל-48 שעות ולהיחקר. בנוסף, יש לעדכן את התקנים של הציוד ותגדיל משמעותית את מספר המפקחים בשטח. אנחנו פוגשים את האלמנות לאחר מכן ורואים כיצד הן נאבקות על המשך חייהן.

"השבוע האחרון היה קשה ביותר עם חמישה הרוגים ועוד פצועים, שעל חלקם אף אחד לא שמע או ישמע. הגיעו מים עד נפש. הגיע הזמן שמעסיקים שהפועלים שלהם נפגעים או נהרגים ישאו באחריות פלילית וישבו בכלא. אין הבדל בין נהג פזיז או שיכור שהורג לבין מעסיק שרשלנותו הורגת. אוזלת היד של המדינה באכיפה מינימלית מאפשרת ומעודדת את אותם מעסיקים להמשיך ולעבוד בצורה חסרת אחריות ורשלנית שגובה חיי אדם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר