צפו

מטוס הנוסעים ה'תקול' נחת בנתב"ג בשלום

המטוס עם 152 הנוסעים נחת בנתב"ג, לאחר כוננות לנחיתת חירום דרמטית בשל ממצאים בעייתיים שנמצאו על מסלול המראתו בגרמניה • צפו בסיום הדרמה, בנמל התעופה (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ח בסיון תשע"ט | 01.07.19
הנחיתה בנתב"ג (צילום: א.ס. מקור אמין)

מטוס הנוסעים שהמריא מקלן שבגרמניה עם קרע באחד הצמיגים, נחת לפני שעה קלה בשלום, בנתב"ג.

בשעה הקודמת, נערכו כוחות הביטחון והרפואה לנחיתת חירום דרגה 3, הכוללת אפשרות של התרסקות מטוס, בנמל התעופה בן גוריון, זאת לאחר שנמצאו שרידי צמיג וממצאים אחרים על מסלול ההמראה הגרמני של המטוס, עליו 152 בני אדם.

מטוסי חיל האוויר חברו אל המטוס, כדי לבדוק אותו, ולפי הדיווח שהם העבירו למנהל נתב"ג דרך מגדל הפיקוח, נמצא כי גלגלו השמאלי קרוע.

המטוס - של חברת אלקטרה אייר, מדגם בואינג 737-400, שהמריא מקלן שבגרמניה - עשה הקפות באוויר מעל נתב"ג, כשקודם לכן הוא סטה אל מעל הים, רוקן הרבה דלק - וינחת לאחר שיעשה יעף מול המגדל.

כחלק מהחשש להתרסקות המטוס, פינה בית החולים איכילוב שבתל אביב חלק מהמיטות שבחדר המיון, כדי להיערך לקליטה אפשרית של נפגעים רבים.

הדרמה בנתב"ג, לפני הנחיתה (צילום: רש"ת / מד"א)

מדובר צה"ל נמסר: "כחלק מההיערכות לנחיתת החירום בנמל התעופה בן גוריון הוזנקו זוג מטוסי קרב מסוג ״סופה״, שמלווים את המטוס החל מכניסתו למרחב האווירי של ישראל. הטייסים בחנו את מצב הגלגלים וזיהו קרע בגלגל השמאלי האחורי של המטוס. כמו כן, קוצרו כוננויות מסוקי חילוץ. לשטח נמל התעופה הוקפצו צוותי חילוץ והצלה ורפואה של צה"ל".

מנכ"ל מד"א אלי בין, המפקד על הכוחות בשטח נתב"ג, תיאר: "מיד עם קבלת ההתרעה שעות לפני הנחיתה נערכנו עם למעלה ממאה אמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ ואופנועי מד"א המאויישים על ידי מאות חובשים ופראמדיקים לאבטח רפואית את נחיתת המטוס. אנחנו בתיאום מלא עם רשות שדות התעופה, משטרת ישראל, כיבוי אש וצה"ל וכולם ערוכים. צוותי מד"א מיומנים ומתורגלים לאירוע מסוג זה ואנחנו מקווים שהמטוס ינחת בשלום וכלל לא יהיה צורך בטיפול של הצוותים שלנו".

מארגון הצלה נמסר: "לפני שעה קלה הוזעקו כונני ארגון הצלה - מתנדבי מד"א לנמל התעופה בן גוריון בעקבות דיווח על נחיתת חירום של מטוס ובו כ-152 נוסעים. הכוננים שהגיעו למקום יחד עם כונני 'הצלה פתח תקווה', 'הצלה כפר חב"ד' וצוותי מד"א נוספים, החלו בהערכות לקראת הנחיתה. זמן הנחיתה המשוער הוא סמוך לשעה 16:00".

(צילום: דוברות ארגון הצלה)

"הכוננים במקום, המאיישים אמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ ואופנועים של מד"א, הגיעו בכוחות מתוגברים לאבטחת נחיתת החירום של המטוס שככל הנראה אחד מצמיגיו ניתק ממקומו, דבר המקשה את הנחיתה ומסכן את שלום הנוסעים".

ב'איחוד הצלה' עדכנו: "בהמשך למצב החירום בנתב"ג ובעקבות הפניית כוחות רפואה רבים ואמבולנסים של מד"א לנתב"ג, איחוד הצלה מתגבר את כוחותיו באזור המרכז. באיחוד הצלה מסבירים כי העלאת הכוננות נעשית על מנת שהמענה הרפואי לחולים ופצועים לא יפגע בשל מצב החירום בנתב"ג".

(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
(צילום: קבוצת 'בט"ש וחירום')
(צילום: קבוצת 'בט"ש וחירום')
(צילום: קבוצת 'בט"ש וחירום')
(צילום: דוברות ארגון הצלה)
(צילום: דוברות ארגון הצלה)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר