רשות הטבע והגנים מפעילה סיירת בטיחות להדרכת בני הישיבות

רשות הטבע והגנים בשיתוף זק"א, מפעילים סיירת להקניית והטמעת כללי בטיחות לבני ישיבות.תכני סיירת הבטיחות עוצבו וגובשו בהתאם למחקר עומק (חדשות בארץ, שיווקי)

בסימן "מטיילים נכון חוזרים בשלום" (צילום: פלאש90)

למחרת תשעה באב, עם תחילת חופשת "בין הזמנים", תפעיל רשות הטבע והגנים בשיתוף זק"א, סיירת להקניית והטמעת כללי בטיחות לבני ישיבות. תכני סיירת הבטיחות עוצבו וגובשו בהתאם למחקר עומק שביצעה רשות הטבע והגנים, בה עולה בין היתר כי שמירה על כללי הבטיחות מקבלת משמעות רבה לאור הציווי להימנע ממקרי פיקוח נפש.

ההדרכה, בסימן "מטיילים נכון חוזרים בשלום", תתמקד בכללי הערכות ובטיחות הכרחיים לטיולים רגליים, כולל כללי עזרה ראשונה בסיסיים. ההדרכה תבוצע ע"י מדריכים מנוסים ומקצועיים של זק"א בקמפים של ישיבות גדולות ברחבי הארץ. פעילות ההדרכה וההסברה תקיף למעלה מ-3,000 בחורי ישיבה בגילאי 17 ומעלה.

תוכנית ההדרכה לבחורי הישיבה בקמפים, מבוססת על ממצאי מחקר איכותי שבוצע ברשות הטבע והגנים ואשר העלה ממצאים על תפיסת עולמם של משפחות חרדיות ובחורי ישיבה בכל הקשור לטיולים בחיק הטבע ויחסם לחובת המשמעת והציות לכללי בטיחות וזהירות.

ההדרכה תכלול נושאי יסוד ובהם – כללים לתיכנון טיול, עקרונות בקריאת מפה, הכרות עם אופי המסלול, דרגת הקושי שלו, דרכי הגישה, הציוד הנדרש לטיול, משך זמן הטיול – שעת התחלה וסיום, הצטיידות בכמות מספקת של מים ומזון, לבוש מתאים, נעלי הליכה, כיסוי ראש, טלפון נייד עם סוללה טעונה וציוד חיוני אחר. בעלון ההדרכה מובאים פרטי התקשרות לגופי הצלה ועזרה ראשונה. ככלל, ממליצה רשות הטבע והגנים לעדכן את בני הבית בפרטי המסלול המתוכנן ולהשאיר פתק על חלון הרכב בו רשומים פרטים המסלול, מספר הטלפון, מספר המשתתפים בקבוצה ולוח זמנים משוער. בסיום ההדרכה יתקיים חידון חווייתי קצר בנושאים שתורגלו ובסופו יקבלו המשתתפים תפילת הדרך בעיצוב מהודר, כובע ממותג, מצפן ועלון כיס עם כללי הטיול הבטוח – הפקה ייחודית עבור בני הישיבות.

במחקר הייחודי שביצעה רשות הטבע והגנים על החברה החרדית, עולה כי בחורי הישיבות אוהבים טיולים במתכונת של כמה ימים בימי "בין הזמנים", כשהם עושים זאת באופן ספונטני ללא היערכות מוקדמת ובמינימום עלות. בהתאם לכך, לאור זיהוי המגמות גם בקרב ההורים שציינו כי המגזר החרדי שונה בעקבות כמות הילדים הגדולה, פועלת רשות הטבע והגנים כדי להקנות הרגלי טיול נכונים ובטיחותיים.

שאול גולדשטיין, מנכ"ל רשות הטבע והגנים ציין, כי בשנים האחרונות בעיקר בתקופות "בין הזמנים" ניכרת עליה משמעותית בציבור החרדי הפוקד את אתרי רשות הטבע והגנים ומתוודעים נופיה הקסומים של ארצנו. בכל שנה בתקופת "בין הזמנים" אנו עדים למטיילים שבהעדר מודעות לאתגרים השונים העומדים בפניהם הם תועים בדרכם, נתקלים באירועים המסכנים את בריאותם ולעיתים את חייהם. הדרכה ראויה, הערכות מקדימה לטיול, מודעות לחובת השמירה הקפדנית על כללי בטיחות יבטיחו טיול מהנה בנופיה המקסימים של ארצנו ובעיקר חזרה הביתה לשלום. "מטיילים נכון - חוזרים לשלום" - זו איננה סיסמא בלבד אלא תובנה הכרחית ועובדת חיים.

רשות הטבע והגנים מפעילה מוקד טלפוני שמספרו 3639 * שם ניתן לקבל מידע מגוון בכל הקשור לצרכי המטיילים.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר