מבקשים עזרה מהציבור

תעלומה בכנסת: מי צייר את 'תפילת הנעילה'

במשך עשרות שנים מנסים בכנסת לזהות את הצייר של ציור 'תפילת הנעילה' שנתלה במשכן כבר בשנות ה-70, אך ללא הצלחה. כעת אוצר הכנסת מבקש עזרה מהציבור (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
הציור במשכן הכנתס (צילום: דוברות הכנסת)

לקראת השבעת הכנסת ה-22החליטו במשכן הכנסת לנסות ולפתור את חידת זהות הצייר של יצירת המופת "תפילת הנעילה" שתלויה במשכן כבר עשרות שנים.

במשכן הכנסת מציינים כי גם צוות מומחים ממוזיאון ישראל לא הצליחו בעבר לזהות מי האומן. לאחרונה פנתה אוצרת האומנות של הכנסת שרון סופר לבית המכירות הפומביות המצליח סותביס' בבקשה לעזרתם של מומחי האומנות שלהם: "אולי הם יצליחו לפתור סוף סוף את החידה"

בכנסת לא ידועים מי מסר את היצירה אך ותיקי המשכן זוכרים שראו את הציור במשכן כבר בשנות ה-70 של המאה ה-20. בעבר הייתה השערה שיצר אותה הצייר שמואל הירשנברג. גימלאית הכנסת ד"ר שילה הטיס רולף שהייתה מנהלת הסיפרייה וחוקרת בכירה במרכז המחקר והמידע של הכנסת הביאה בעבר מומחים ממוזיאון ישראל בניסיון לפתור את החידה אך אלו לא הגיעו למסקנה חד משמעית.

לדברי אוצרת האומנות של הכנסת שרון סופר "הסברה הרווחת היא שהציור צויר בפולין על-ידי אמן לא ידוע, בתחילת המאה ה-20. "כדי לפתור אחת ולתמיד את התעלומה החלטנו לפנות למומחי האומנות של בית המכירות הפומביות סותביס' בבקשת עזרה. אולי הם יצליחו לפתור סוף סוף את החידה".

בכנסת פנו השבוע גם לציבור הרחב בניסיון לאתר מי זהות התורמים של היצירה לכנסת לפני למעלה מחמישים שנה. "נשמח להזמין את בני משפחתו של תורם היצירה אלינו לכנסת ולהודות להם", אמר יו"ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין, "אולי משפחת התורם תוכל לתת לנו פרטים נוספים על זהות הצייר וכך תעלומה של למעלה מ-50 שנה תבוא לסיומה".

יצירת 'תפילת הנעילה' הנה יצירה אחת מאוסף פרטי האמנות שמחזיקה הכנסת ועליה אמונה אוצרת המשכן סופר. באוסף פריטים נדירים הכוללים בין היתר מתנות יחודיות שקיבלה הכנסת ברבות השנים, מראשי מדינות ויושבי ראש פרלמנטים ובהם כתר קוראני מוזהב, פסלי פורצלן עתיקים. סופר ציינה כי באוסף ישנם שטיחים רקומים בהם משולבים חוטי זהב ורקמת הקדשה והדגישה כי כיום יש איסור על קבלת מתנות כבעבר ולכן הכנסת בוחרת ורוכשת יצירות מיוצרים ואומנים ישראלים פורצי דרך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר