בשל סערת 'שבחי ירושלים'

קרב מהלומות בין העיתונאי השמאלני לימני

העיתונאי הימני, שמעון ריקלין, התראיין והאשים את רביב דרוקר, בכך שהוא כותב נאומים לבני גנץ. בתגובה לכך החל ביניהם קרב מהלומות ב'טוויטר', שגלש גם ל'כיכר' (אקטואליה)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
(צילום: משה שי ואמר לוי, פלאש 90)

סערת סרטון 'שבחי ירושלים' לא מפסיקה לרדת מהכותרות: בעקבות כך התחולל קרב של ממש ב'טוויטר', בין העיתונאים; רביב דרוקר ושמעון ריקלין, בו הם מחליפים מהלומות קשות ביניהם. והם המשיכו להתכתש גם בתגובה שנתנו ל'כיכר השבת'.

סערת 'שבחי ירושלים' - ב'כיכר השבת' • צפו>>>

הכל התחיל, כאשר אמש (ראשון), שמעון ריקלין, המקורב לראש הממשלה בנימין נתניהו, התראיין בתוכניתו של אמנון לוי ב'חדשות 13', אודות הסערה שפרצה בעקבות הסרטון שבו נראה ראש הממשלה שר את השיר "שבחי ירושלים", יחד עם אנשי התקשורת הימניים ינון מגל, אראל סג"ל ושמעון ריקלין.

במהלך הראיון, טען ריקלין כי איש התקשורת הבכיר רביב דרוקר, המשמש כפרשן ב'חדשות 13', כתב נאום ליו"ר 'כחול לבן' בני גנץ.

ריקלין שאל את לוי: "למה שאתה מראיין את השופר של בני גנץ והשמאל כמו רביב דרוקר אתה לא שואל אותו שאלות על אתיקה?"

אמנון לוי בתגובה טען כי "דרוקר הוא לא שופר של בני גנץ והשמאל".

ריקלין הקשה שוב: "אז למה דרוקר כתב נאום לבני גנץ?"

הראיון של ריקלין לאמנון לוי (באדיבות 'חדשות 13')

אמנון לוי הגיב: "אני לא יודע שהוא כתב נאום לבני גנץ, מאיפה הבאת את זה, על מה אתה מדבר".

ריקלין בתגובה פצח בשירה וריקוד וענה ללוי שהוא פשוט עושה מעצמו צחוק.

לאחר הראיון, שמעון ריקלין הבהיר את דבריו וצייץ בטוויטר: "‏‎‎‎‎דרוקר צייץ בטוויטר את הנאום שכתב והציע לגנץ לומר. דרוקר מלמד כל הזמן את השמאל כיצד להתארגן כדי לנצח. נא להתמודד עם המציאות".

היום (שני), רביב דרוקר לא נשאר חייב, והגיב לראשונה להאשמות של ריקלין: ‏"ריקלין אמר את השקר הזה בכמה מקומות אתמול. כמובן שלא כתבתי שום נאום לאף אחד, לא לגנץ ולא לאף פוליטיקאי אחר".

"השקר", הוסיף דוקר ואמר: "נאמר בבוטות ומתחת לשפם הוא מלמל שהוא מתכוון ל'נאום פוטנציאלי'. השרלטן-נוכל הזה מתייחס, כנראה, לציוץ שלי בו פירטתי איך, לדעתי, גנץ צריך לענות לטראמפ".

"הצעות דומות לאורך ‏השנים נתתי לפוליטיקאים שונים מכול קצוות הקשת, כולל לנתניהו. פעם אפילו הייתה לנו פינה שאנחנו מדברים ישירות לפוליטיקאים. שקרן נשאר שקרן".

ריקלין השיב לדרוקר: "‏‎הצעת לגנץ נאום. כל השאר זה סיפורים. אבל אם אתה כזה צדיק עוזר לכולם. אולי תייעץ לי מה לענות לך".

עוד הוסיף ריקלין: "דרוקר מנסה לעשות סיבוב על חשבוני. אמנון לוי שאל איך אני אתית יכול לשיר עם ביבי. אז שאלתי אותו מדוע הוא לא אומר את זה לדרוקר: שכתב והציע נאום לגנץ. שהציע לבוזי לדבר על שרה. שהאיץ בפרץ להתאחד כדי שהשמאל ינצח. והרגיע את לפיד שגודל הגוש לא קובע. כי דרוקר הוא פעיל שמאל במסווה עיתונאי".

את הדברים כתבו ריקלין ודרוקר בתגובה לציוץ של איש התקשורת אריאל אלחרר שבו שיתף קטע מתוך הראיון של ריקלין בתוכנית של אמנון לוי ב'חדשות 13'.

סרטון 'שבחי ירושלים', שעורר את הסערה (מהטוויטר של ינון מגל)

בשיחה עם 'כיכר השבת' אומר שמעון ריקלין: "הויכוח היה האם דרוקר עיתונאי נטול פניות או לא. אני נתתי דוגמא אחת מיני רבות איך דרוקר כתב נאום והציע לגנץ לנאום אותו. הוא גם הציע להרצוג לדבר על שרה נתניהו והסביר לאמיר פרץ מה צריך לעשות כדי שהשמאל ינצח. כלומר, דרוקר הוא פעיל שמאל במסווה של עיתונאי - ריקלין מהצד השני".

רביב דרוקר הגיב בשיחה עם 'כיכר השבת': "נדמה לי שהציוצים שלי די מפורטים. עיתונאי שכותב נאום עבור פוליטיקאי מכהן צריך לפרוש באותו יום. בעבר התגלה שכמה עיתונאים מהימין עשו זאת, כמובן שלא נפלה שערה משערות ראשם. אני מעולם לא כתבתי, לא הוצע לי, לא יוצע לי ונאומים דמיוניים שאני מפרסם בפומבי כתבתי עבור רבים רבים כולל בנימין נתניהו".

כפי שדווח ב'כיכר השבת', איש התקשורת הימני ‏אראל סג"ל הושעה ביום חמישי האחרון מעבודתו בתאגיד השידור הישראלי 'כאן 11' וזאת בשל השתתפותו בסרטון בטענה לתעמולת בחירות - היום כאמור אחרי ההשעיה והסערה החליטו בהנהלת התאגיד להחזיר את סגל לשדר זאת לאחר שנערכה עימו שיחת בירור והבהרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר