ערב הבחירות

גנץ מסתבך? בדיקה משטרתית בפרשת המימד החמישי

היועץ המשפטי לממשלה החליט לעכב את הבדיקה בשל הקירבה לבחירות, ובמפלגת הליכוד זועמים וטוענים כי את כתב החשדות נגד ראש הממשלה - פרסמו ערב הבחירות (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Gili Yaari / Flash90)

כמעט שנה חלפה מאז פרסם מבקר המדינה דוח חריף על העסקה שנחתמה בין חברת המימד החמישי, בראשה עמד בני גנץ, לבין משטרת ישראל, בראשה עמד אז המפכ"ל אלשיך, והערב (רביעי) חושפים בחדשות 12 כי תיפתח בדיקה משטרתית.

לפי הדיווח, היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט החליט על פתיחת הבדיקה המשטרתית - אך הורה לעכב אותה בשל הסמיכות למועד הבחירות.

מהליכוד נמסרה תגובה חריפה נגד מנדלבליט: "למה מחכים לאחר הבחירות עם הבדיקה של המימד החמישי בעוד שבכל מה שקשור לראש הממשלה הם רצו עם כתב החשדות לפני הבחירות?".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב במטבע הלשון של בני גנץ לחקירות שלו, וצייץ בחשבון הטוויטר שלו: "זהו ערב עצוב למדינת ישראל".

לפי דוח מבקר המדינה, חברת "המימד החמישי", הציעה למשטרה לרכוש מערכת טכנולוגית מתקדמת שהיא מפתחת. רוני אלשיך, אז המפכ"ל, הורה לבצע בדיקה מעמיקה בדבר יכולת המערכת ומידת התאמתה לצורכי המשטרה.

בדוח קובע המבקר כי המפכ"ל אלשיך השתתף בפגישה עם בכירי החברה ובהם גנץ עוד לפני ההתקשרות העסקית. שפירא מותח ביקורת וקובע כי יש בכך משום "טעם לפגם".

"משרד מבקר המדינה מעיר למשטרה כי יש טעם לפגם בהשתתפות הנציגים הבכירים של חברה א' בדיון האמור. מדובר בחברה שהיא בעלת עניין, ועל פי מהלך הדיון, הייתה הסתברות לכך שהמשטרה תידרש לנהל משא ומתן לקראת התקשרות עם החברה. במצב דברים זה, לא היה מקום לכך שבמסגרת הדיון המקצועי שבו נוכחים נציגים בכירים של החברה ידונו גורמים בכירים במשטרה במסלול ההתקשרות עם החברה", כותב המבקר.

יצוין כי רק אתמול פנה השר לביטחון הפנים גלעד ארדן במכתב לממלא מקום פרקליט המדינה, דן אלדד, ובו ביקש ממנו לקבל הכרעה בהקדם האפשרי בבקשות הקיימות לפתיחה בחקירה פלילית בעניין פרשת ההתקשרות בין המשטרה לחברת המימד החמישי.

השר ציין כי מבקר משרדו פנה למשטרה בבקשה לקבל את חומרי החקירה הרלוונטיים שהונחו בפני מבקר המדינה שבדק את הנושא, אך נטען בפניו כי הוגשו ליועמ"ש בקשות לפתיחה בחקירה פלילית בנושא, ועל כן המשטרה מנועה להעביר חומרים. לדבריו, "כמעט שנה שלמה חלפה, ועדיין לא חלה התקדמות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר